  • 1. Data: 2003-02-08 12:03:49
    Temat: Odliczenie skladek ZUS z 2002 roku zaplaconych w 2003
    Od: "Verx" <v...@N...gazeta.pl>

    Czy mozna odliczyc od podatku (w deklaracji PIT-5) skladki zdrowotne z roku
    2002, ktore zostaly zaplacone z opoznieniem w roku 2003?

    Chodzi o pole numer 48, z ktorego opisu wynika, ze chodzi o skladki
    zaplacone od poczatku roku - z czego mozna wnioskowac, ze nie mozna
    skladki za grudzien, placonej w styczniu odliczyc od podatku w PIT-5
    styczniowym. Czy tez moze jest to sformulowanie nieprecyzyjne i
    mozna odliczyc skladke grudniowa w styczniowym PIT-5, albo na przyklad
    skladke z wrzesnia 2002 oplacona w lutym 2003 odliczyc w lutowym PIT-5.

    Dziekuje za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2003-02-08 12:53:25
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Verx <v...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Czy mozna odliczyc od podatku (w deklaracji PIT-5) skladki zdrowotne z
    roku
    > 2002, ktore zostaly zaplacone z opoznieniem w roku 2003?

    Nie możesz.jest tak jak pisałeś .Zapłacone tylko.
    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-02-09 12:35:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    na wstepnie zwróce uwage na fakt że dokonałam kompilacji cytatów, bo
    Jacek pytanie pociał tak, żeby pasowało do odpowiedzi (nie mówię że
    celowo, ale tak to wygląda)

    Użytkownik Jacek napisał:

    > Nie możesz.jest tak jak pisałeś .Zapłacone tylko.

    Przecież właśnie o to chodzi. Jacus, czytaj wolniej albo na głos, bo
    chłopakowi wodę z mózgu robisz.
    Z pytania jednoznacznie wynika że chodzi o odliczanie składek w miesiącu
    zapłaty w sytuacji gdy zapłaty dokonano z opóznieniem.
    Skoro PIT-5 to tylko styczniowy lub późniejszy 2003, przeciez nie ma
    PIT-5 za grudzień.

    Składki za m-c grudzień 2002 zapłacone w styczniu 2003 odliczasz w PIT-5
    za styczeń 2003 lub późniejszym.
    Składki za wrzesień 2002 zapłacone w lutym 2003 mozna odliczyc w PIT-5
    za luty 2003 lub późniejszym.
    Ustawa nie odnosi sie w żadnym miejscu do odliczania składek należnych.
    Absolutna kasowość.

    Przecież sam zacytowałeś - "zapłacone".
    Nie zgadzasz się sam ze sobą?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-02-09 16:02:25
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Przecież właśnie o to chodzi. Jacus, czytaj wolniej albo na głos, bo
    > chłopakowi wodę z mózgu robisz.

    Fakt, za szybko czytałem,no ipewniee rozkojarzony byłem.
    Dzięki za sprostowanie.