  • 1. Data: 2003-02-07 21:51:05
    Temat: VAT
    Od: "PiotrB" <b...@k...pl>

    Mam na zaliczenie pytanie dotyczace podatku VAT:

    Jakie sa jego zalety??

    Czy ktoś mógłby mi na to w sumie proste pytanie odpowiedzieć - najlepiej
    wypunktowująć te zalety:)

    PiotrB

  • 2. Data: 2003-02-07 22:41:22
    Temat: Re: VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Mam na zaliczenie pytanie dotyczace podatku VAT:

    Chyba na naliczenie :-)))

  • 3. Data: 2003-02-08 10:36:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "PiotrB" <b...@k...pl> wrote in message
    > Mam na zaliczenie pytanie dotyczace podatku VAT:

    Vat "z definicji" jest podatkiem "posrednim" od "wartosci dodanej".
    FAKTYCZNIE jest to podatek LINIOWY nalozony
    na KONSUMENTA.(praktycznie bezposrednio).

    Ma wiec zalety podatku liniowego.
    1. mozna go naloczac przy kazdej transakcji niezaleznie od innych.
    2. Jest letwy w naliczaniu. i stosunkowo tani w poborze.

    i ma te wlasciwisc (ne wiem czy to zaleta czy wada)
    ze opodatkowany "wlasciwie nie zdaje sobie sprawy" ze go placi.

    Wad jesrt wg mnie niewiele i wynikaja nie z IDEI lecz szcczegolow.
    (liczne wyjatki, niejasne co doszczegolow prawo), niezrozumienie istoty
    VAT przez decydentow cosprawia, ze zakladaja wyzsze wplywy z VAT gdy jest
    to NIEOSIAGALNE.

    > Jakie sa jego zalety??
    >
    > Czy ktoś mógłby mi na to w sumie proste pytanie odpowiedzieć - najlepiej
    > wypunktowująć te zalety:)

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-02-08 21:41:34
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    > Wad jesrt wg mnie niewiele i wynikaja nie z IDEI lecz szcczegolow.

    wada jest jest jedna
    wada jest to ze VAT jest..

    pozdr

  • 5. Data: 2003-02-09 22:15:44
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 07 lut 2003, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    dla kogo maja byc te zalety ?

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...