  • 1. Data: 2005-01-03 12:27:42
    Temat: Odliczenie wynagrodzeń nie wypłaconych w terminie
    Od: "pete" <p...@v...pl>

    Ostatnio przeczytałem w oncie informację, że nie wylaconych w terminie
    wynagrodzeń nie będzie można w 2005 roku potraktować jako kosztów i odliczyć od
    podstawy. Czy ktoś wie coś o tym nowym przepisie, na czym on polega i jak to
    może wyglądać w praktyce?

    Przy okazji życzę wszystkim wszystkiego najlepszego w Nowym Roku, jak najmniej
    problemów prawnych, podatkowych i każdych innych.

    Pozdro.Pete.

  • 2. Data: 2005-01-03 12:53:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    pete napisał(a):
    > Ostatnio przeczytałem w oncie informację, że nie wylaconych w
    > terminie
    ^^^^^^^^^^^^^
    > wynagrodzeń nie będzie można w 2005 roku potraktować jako kosztów i
    > odliczyć od podstawy. Czy ktoś wie coś o tym nowym przepisie, na czym
    > on polega i jak to może wyglądać w praktyce?

    Znowu urban legend.
    Kochana GP (jak ja ją lubię) kiedyś palnęła o tym terminowym wypłacaniu
    i teraz sie ciągnie.
    A nowa ustawa o PDOF i PDOP mówi tylko że wynagrodzenia nie wypłacone
    (lub nie postawione do dyspozycji) nie sa kosztem.
    Ale jak sie je juz wypłaci to kosztem sie stają.
    Nie ma w ustawie nic o terminie wypłaty.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-01-03 15:17:58
    Od: "pete" <p...@v...pl>

> [...]
    >
    >        Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Hmmm...
    Czyli praktycznie nic się nie zmienia, na czym wiec mają polegać dodatkowe
    dochody Urzędu Skarbowego... Chyba, że ta informacja została, jak mówi Maddy
    "palnięta", więc szkoda gadać, kiedy nie ma o czym mówić.

    Pozdrawiam. Pete.

  • 4. Data: 2005-01-03 18:07:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    pete napisał(a):

> [...]
    > dochody Urzędu Skarbowego... Chyba, że ta informacja została, jak mówi Maddy
    > "palnięta", więc szkoda gadać, kiedy nie ma o czym mówić.

    Jak to nic sie nie zmienia? Przeciez dotychczas koszty wynagrodzeń z
    umów o pracę i ZUS za pracowników były niezalezne zapłaty.

    Maddy

    ps. delimiter to ja stawiam w okreslonym celu a nie dla ozdoby, więc
    jeżeli już twój czytnik jest uposledzony to chociaz wycinaj sygnaturki
    recznie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2005-01-03 23:35:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, pete wrote:
    [...]
    >+ Czyli praktycznie nic się nie zmienia, na czym wiec mają polegać dodatkowe
    >+ dochody Urzędu Skarbowego...

    ...a na tym że pensje *za styczeń* zazwyczaj *wypłaca się* w lutym.
    Więc kosztem będą w lutym (a nie styczniu).
    Ale nie "przepadną" tylko dlatego np. nie zostały wypłacone do 10.
    lutego !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)