  • 1. Data: 2003-02-07 21:08:06
    Temat: Odliczenie zus52 z jakiego miesiaca?
    Od: "Pawel" <s...@c...bronowice.net>

    Drobne pytanie - bo zglupialem.. :-(

    Skladajac pit5 za miesiac styczen (czyli w lutym) pomniejszam podatek o
    kwote skladki za miesiac tez styczen (oplaconej w lutym) ??? Jesli zle
    pisze, to o jaki miesiac chodzi?

    Sprawa 2:

    Czy jesli zaplacilem skladke np. 14-go (termin 10-go), albo nawet po 20-tym,
    czyli po ostatecznym terminie skladania pit 5, to czy moge ja odliczyc? Czy
    odliczenie moze nastapic tylko w przypadku terminowego oplacenia skladki,
    czy tez liczy sie deklaracja, a sam fakt wplywu pieniedzy nie jest wazny?

  • 2. Data: 2003-02-08 00:13:36
    Temat: Re: Odliczenie zus52 z jakiego miesiaca?
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Pawel -----###
    > Skladajac pit5 za miesiac styczen (czyli w lutym) pomniejszam podatek o
    > kwote skladki za miesiac tez styczen (oplaconej w lutym) ??? Jesli zle
    > pisze, to o jaki miesiac chodzi?

    pomniejszasz o składkę *zapłaconą* w styczniu (na wpłacie - stęplu
    bankowym - jest data ze stycznia)

> [...]
    > czy tez liczy sie deklaracja, a sam fakt wplywu pieniedzy nie jest wazny?

    odliczas tą składkę, którą zapłaciłeś w miesiącu za który składasz
    deklarację (deklaracja za styczeń - wpłata z datą styczniową) - nie
    odliczasz odsetek a jedynie gołą składkę

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-02-08 07:29:06
    Od: "Pawel" <s...@c...bronowice.net>

    hADeSik wrote:
    > ###----- w odpowiedzi na list od Pawel -----###
    >
    > pomniejszasz o składkę *zapłaconą* w styczniu (na wpłacie - stęplu
    > bankowym - jest data ze stycznia)

    Czyli mam rozumiec, ze skladajac w lutym deklaracje PIT5 za styczen,
    odliczam skladke ZUS_52 zaplacona w styczniu za grudzien ? :-)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-02-08 09:38:16
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Pawel -----###
    > Czyli mam rozumiec, ze skladajac w lutym deklaracje PIT5 za styczen,
    > odliczam skladke ZUS_52 zaplacona w styczniu za grudzien ? :-)

    tak

  • 5. Data: 2003-02-08 21:16:34
    Od: "Pawel" <s...@c...bronowice.net>

    hADeSik wrote: