  • 1. Data: 2004-03-01 21:23:21
    Temat: 2.280
    Od: "Lukasz" <z...@p...onet.pl>

    hej!
    mam pytanie, chodzi o sytuacje gdzie osoba niepełnosprawna (1 grupa
    inwalidzka) nie posiada samochodu ale na zabiegi wozi ją syn. Czy w takim
    razie mozna odliczyc te 2.280 w picie 0?

    dzieki
    Lukasz

  • 2. Data: 2004-03-02 03:37:20
    Temat: Odp: 2.280
    Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

    > mam pytanie, chodzi o sytuacje gdzie osoba niepełnosprawna (1 grupa
    > inwalidzka) nie posiada samochodu ale na zabiegi wozi ją syn. Czy w takim
    > razie mozna odliczyc te 2.280 w picie 0?

    Witam
    Tak o ile rodzic jest na utrzymaniu syna i nie osiągnął dochodu wyższego
    niż 9120 zł. Ulgi tej "nie trzeba" udokumentować ale czasami urzędy skarbowe wymagają
    uprawdopodobnienia poniesienia wydatków, poprzez wykazanie
    czy rzeczywiście i jak długo dojeżdzało się na NIEZBĘDNE ZABIEGI
    LECZNICZO-REHABILITACYJNE.
    W ustawie jest napisane, że nie potrzeba udokumentować poniesienia tych wydatków ale
    na podatniku spoczywa obowiązek udowodnienia, że rzeczywiście miało się prawo do
    określonej ulgi.
    Pozdrawiam Piotr