  • 1. Data: 2002-04-04 22:00:12
    Temat: Orko, proszę o pomoc...
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Już raz było to pytanie, pozostało bez odpowiedzi. A koniec kwietnia się zbliża.
    Proszę bardzo o podpowiedz.

    -------------------
    W 2001 roku sprzedałem (jako osoba fizyczna) stworzony przez siebie system
    komputerowy umową kupna-sprzedaży (nie umową o dzieło!). Umowa została
    oskarbowana. Część wynagrodzenia została wypłacona w 2001 roku, część będzie w
    2002. Pytanie, jak powinienem ten przychód uwzględnić w PIT za 2001 r.

    1) Czy całą kwotę, czy tylko kwotę faktycznie wypłaconą?
    2) Czy mogę uwzglęnić koszty uzyskania przychodu (50%) z tytułu "korzystania
    przez twórców z praw autorskich [...], w rozumieniu odrębnych przepisów, lub
    rozporządzania przez nich tymi prawami"?
    3) W którym miejscu PIT-a to wpisać?
    4) Czy jest coś jeszcze, o czym powinienem wiedzieć?

    Dzięki.
    k.

  • 2. Data: 2002-04-05 00:39:11
    Temat: Re: Orko, proszę o pomoc...
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 5 Apr 2002 k...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ komputerowy umową kupna-sprzedaży (nie umową o dzieło!). Umowa została

    Ja tylko skromnie do jednego drobiazgu:
    [...]
    >+ 2) Czy mogę uwzglęnić koszty uzyskania przychodu (50%) z tytułu "korzystania
    >+ przez twórców z praw autorskich [...], w rozumieniu odrębnych przepisów, lub
    >+ rozporządzania przez nich tymi prawami"?

    Zazwyczaj starałem się o WYRAŹNE określenie W UMOWIE co jest
    "przedmiotem". IMO optymalny układ to są 2 umowy:
    - na "stworzenie"
    - na "wdrożenie"
    Bo "prace inżynierskie" (wdrożenie) IMHO może dać się
    podważyć jako "rozporządzenie prawami" !

    Czy "sprzedaż" może być 50%... nie wiem :(
    "Logika logiką, a prawo..."

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-05 08:26:25
    Temat: Odp: Orko, proszę o pomoc...
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...

> [...]
    > 2002. Pytanie, jak powinienem ten przychód uwzględnić w PIT za 2001 r.
    >
    > 1) Czy całą kwotę, czy tylko kwotę faktycznie wypłaconą?

    Całą - art.18, 19 ust. 1 updf

> [...]
    lub
    > rozporządzania przez nich tymi prawami"?

    Tak - art.22 ust. 9 pkt 3 updf
    (wyłączenie stosowania 50% kosztów dotyczy tylko przychodów z DG)

    > 3) W którym miejscu PIT-a to wpisać?
    "Prawa autorskie i inne prawa o których mowa w art.18 ustawy"