  • 1. Data: 2002-09-03 22:32:04
    Temat: Pierwsza deklaracja Vat - kiedy ?
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Gogluję i gogluję a odpowiedzi jakoś znaleźć nie mogę :)

    Znajoma w maju założyła sobie DG - wpis do ewidencji i vat załatwione.
    Rozpoczęcie działalności planowane jest na 1 październik. W czerwcu, lipcu
    i sierpniu kupowała wyposażenie otrzymując faktury vat.
    Pytanie jest takie: kiedy musi (musiała) złożyć pierwszą deklarację vat
    (cały czas brak sprzedaży - więc zgodnie z ustawą .... chyba nie musiała jej
    składać) i co z vatem za czerwiec?
    Czy może odliczyć go w deklaracji za październik, czy już jest po zawodach ?

    pozdr. Robert

  • 2. Data: 2002-09-04 09:02:05
    Temat: Odp: Pierwsza deklaracja Vat - kiedy ?
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik Robert <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:al3das$icj$...@n...onet.pl...
> [...]
    > składać) i co z vatem za czerwiec?
    > Czy może odliczyć go w deklaracji za październik, czy już jest po zawodach

    jesli " w maju...vat załatwione" znaczy, że w maju złożyła VAT - R to na
    drugiej stronie tegoż formularza jest rubryka - "miesiąć za
    którypodatnikzłoży pierwsza deklaracja".
    jesli nie zlozyla VAT-R to musi (wczsniej mogla) to zrobic przed pierwsza
    sprzedaza. Istnieje procedura, aby mozna odzyskac vat z faktur z okresu, gdy
    nie bylo sie jeszcze vatowcem, przy czym dotyczy to jak dobrze pamietam
    tylko towarow w magazynie, w przeciwnym razie nie bedzie mozna odliczyc vat
    od faktur zakupu z czerwca - sierpnia.

    krys

  • 3. Data: 2002-09-04 14:46:35
    Temat: Re: Pierwsza deklaracja Vat - kiedy ?
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krys" <g...@p...onnet.pl> napisał w wiadomości

    > jesli " w maju...vat załatwione" znaczy, że w maju złożyła VAT - R to na
    > drugiej stronie tegoż formularza jest rubryka - "miesiąć za
    > którypodatnikzłoży pierwsza deklaracja".

    To miejsce pozostało puste !

> [...]
    > nie bylo sie jeszcze vatowcem, przy czym dotyczy to jak dobrze pamietam
    > tylko towarow w magazynie, w przeciwnym razie nie bedzie mozna odliczyc

    To ostatnie jej nie dotyczy - działalność jest nowa i jeszcze nie było
    żadnej sprzedaży.
    Po zarejestrowaniu i złożeniu VAT-R ale przed pierwszą sprzedażą zakupiła
    wyposażenie. Żadnej deklaracji vat do tej pory nie złożyła i stąd pytanie:
    czy powinna składać deklaracje vatowskie przed pierwszą sprzedażą (ze
    względu na możliwość wykazania zapłaconego vatu) czy też nie ?

    Za lipiec i sierpień może sobie odliczyć vat w deklaracji którą może złożyć
    do 25 września (jeśli musi - sprzedawać zacznie od 1 października) ale co z
    vatem za czerwiec - tam były największe zakupy ?

    pozdr. Robert

  • 4. Data: 2002-09-05 07:41:34
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik Robert <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:al56eh$959$...@n...onet.pl...

> [...]
    > do 25 września (jeśli musi - sprzedawać zacznie od 1 października) ale co
    > vatem za czerwiec - tam były największe zakupy ?

    To nie wiem jak US przyjal niekompletne zgloszenie do VAT ale w Polsce co
    kraj to obyczaj.
    Oczywiscie, ze powinna skladac VATy od pierwszego miesiaca podjecia
    dzialalnosci nawet jesli nie bylo sprzedazy ale chce rozliczyc w przyszlosci
    vat z zakupów w tym okresie.
    Pozostalo jedno wyjscie - najlepsze - "oddac" towar do dostawcy i "kupic" go
    znowu.

    krys

  • 5. Data: 2002-09-05 09:28:45
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Krys" [...]
> [...]
    > Oczywiscie, ze powinna skladac VATy od pierwszego miesiaca podjecia
    > dzialalnosci nawet jesli nie bylo sprzedazy ale chce rozliczyc w

    Kiedys tez tak myslalem, ale ne jest to takie oczywiste...

    No nie wiem...
    Trzebaby poszperac w archwach

    Boguslaw