  • 1. Data: 2002-09-03 15:56:53
    Temat: Jaki rodzaj rachunku wystawia stowarzyszenie?
    Od: "Krystyna Nahlik" <k...@n...com.pl>

    Witam!

    Stowarzyszenie nie prowadzące działalności gospodarczej zorganizowało
    imprezę kulturalną, z której nie czerpie dochodu. Jakiego rodzaju rachunek
    lub dowód wpłaty powinno wystawić uczestniczącym w imprezie przedstawicielom
    firm, które pragną sobie uczestwnictwo w niej wciągnąć w koszta? Zwykłe KP
    czy można coś więcej? AFAIK faktury wystawić nie może, ale nie wiem, czy i
    tu się nie mylę.

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc,

    --
    Krysia Nahlik
    k...@n...com.pl

  • 2. Data: 2002-09-04 11:25:14
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Krystyna,

    W Twoim liście datowanym 3 września 2002 (17:56:53) można przeczytać:
> [...]

    KN> czy można coś więcej? AFAIK faktury wystawić nie może, ale nie wiem, czy i

    to nie takie proste, bo to zależy chyba o statutu stowarzyszenia. Może
    ono prowadzić dziaałalnośc gospodarczą (wtedy jak najbardziej mogą być
    rachunki lub faktury o i le podlega to pod VAT), a może wykonywać
    jedynie cele statutowe, które są zwolnione z podatku.
    W Waszym przypadku nie wiem jak to powinno wyglądać. Z jednej strony
    może być w statucie, że rozpowszechniacie dostęp do internetu,
    członkowie są zobowiązaniu do uiszczania skłądek członkowskich (wtedy
    tylko KP wystarcza), a z drugiej strony może być tak że stowarzyszenie
    prowadzi działalność, kupujecie dostęp od providera i sprzedajecie
    użytkownikom (i wtedy to już na pewno faktury VAT i wszystkie
    rozliczenia podatkowe z fiskusem).

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 3. Data: 2002-09-04 13:10:35
    Od: "Krystyna Nahlik" <k...@n...com.pl>

    Użytkownik "KaMeL" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rachunki lub faktury o i le podlega to pod VAT), a może wykonywać
    > jedynie cele statutowe, które są zwolnione z podatku.

    Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej i wykonuje tylko cele
    statutowe.

> [...]
    > prowadzi działalność, kupujecie dostęp od providera i sprzedajecie
    > użytkownikom (i wtedy to już na pewno faktury VAT i wszystkie

    Akurat stowaryszenie o którym mowa nie ma nic wspólnego z internetem (chodzi
    o Galicyjską Gildię Fanów Fantastyki, a impreza to konwent miłośników
    fantastyki, impreza niedochodowa, z którego ewentualne nadwyżki finansowe
    przeznaczane są na cele statutowe). Niemniej jednak z tego co zrozumiałam,
    to KP. Dobrze zrozumiałam?

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2002-09-04 13:20:32
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Krystyna,

    W Twoim liście datowanym 4 września 2002 (15:10:35) można przeczytać:
    KN> Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej i wykonuje tylko
    KN> cele
    KN> statutowe.

    Z tym się nie zgodzę. NIe pamiętam podstawy, ale nie dawno miałem do
    czynienia z aktualizacją statutu i miałem w ręku przepisy. Tak było
    wyraźnie zaznaczone, że stowarzyszenie może prowadzić działalność o
    ile zawrze taką możliwość w swoim statucie. Dla przykładu weźmy
    takie stowarzyszenie, które jest właścicielem dużej kamienicy, na cele
    statutowe używa części a resztę podnajmuje na sklepy. Taka możliwość
    istnieje, a ten podnajem jest działalnościa gospodarczą, oczywiści
    przychody z tej działaności w całości idą na cele statutowe, ale nie
    zmienia to faktu że to działalność.
    czyżbym się mylił ?

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 5. Data: 2002-09-04 13:35:14
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

> [...]
    > istnieje, a ten podnajem jest działalnościa gospodarczą, oczywiści
    > przychody z tej działaności w całości idą na cele statutowe, ale nie

    Krystyna napisała, że JEJ stowarzyszenie nie prowadzi działalności
    gospodarczej, o ile dobrze to zrozumiałem.

    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-09-04 13:46:40
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Bax,

    W Twoim liście datowanym 4 września 2002 (15:35:14) można przeczytać:

    B> Krystyna napisała, że JEJ stowarzyszenie nie prowadzi działalności
    B> gospodarczej, o ile dobrze to zrozumiałem.

    Oj tak, przepraszam, nie doczytałem.

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 7. Data: 2002-09-05 15:20:53
    Od: "Krystyna Nahlik" <k...@n...com.pl>

    > Krystyna napisała, że JEJ stowarzyszenie nie prowadzi działalności
    > gospodarczej, o ile dobrze to zrozumiałem.

    Jak najbardziej moje, przepraszam za nieścisłość. To znaczy nie moje, tylko
    to, którego jestem członkiem. Nie mam pojęcia co robią z prawnego punktu
    widzenia inne stowarzyszenia :)

    Pozdrawiam,