  • 1. Data: 2004-03-15 08:26:14
    Temat: Ulga rehabilitacyjna - uzywanie samochodu
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    Witam,

    W instrukcji "jak rozwiazac pita" znalazlam cos takiego jak ulga na
    wydatki osoby niepelnosprawnej na uzywanie samochodu. Wyczytalam tez cos
    takiego, ze samochod moze nalezec nie tylko do osoby niepelnosprawnej,
    lecz rowniez do jakiejs osoby, na ktorej utrzymaniu osoba
    niepelnosprawna pozostaje (i tu wymieniona m. in. dzieci, zieciow...).
    Moj dziadek jest osoba niepelnosprawna, samochodu nie posiada, natomiast
    auto ma jego syn (i faktycznie dosc czesto go do roznych osrodkow sluzby
    zdrowia wozi) - czy w zwiazku z tym moj dziadek moze sobie odliczyc do
    2280zl?

    Drugie moje pytanie jest jak udokumentowac, ze dziadek faktycznie
    jezdzil do tych przychodniach i do tego wyjezdzil ta kwota 2280?

    pozdrawiam
    olga

    --
    http://www.olga.prv.pl -----> o Rosji, latającym Pikusiu i nie
    tylko

  • 2. Data: 2004-03-15 09:09:55
    Temat: Re: Ulga rehabilitacyjna - uzywanie samochodu
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Użytkownik "Wilhelmina" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2280zl?
    > A czy dziadek jest na Twoim utrzymaniu ? to znaczy nie ma swojego źródła
    dochodu (emerytury) i mieszkacie razem ? to tak.
    Jeśli dziadek ma emeryturę to nie.
    > Drugie moje pytanie jest jak udokumentowac, ze dziadek faktycznie
    > jezdzil do tych przychodniach i do tego wyjezdzil ta kwota 2280?
    >
    > Wystarczy że ma Orzeczenie lekarskie że jest inwalidą I lub II grupy
    inwalidztwa.
    TH

  • 3. Data: 2004-03-15 09:19:38
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    > dochodu (emerytury) i mieszkacie razem ? to tak.
    > Jeśli dziadek ma emeryturę to nie.

    W tej instrukcji przeczytalam, ze osoba niepelnosprawna zeby dostac ta ulge nie
    moze miec dochodu nizszego niz 9120 zl - ten warunek dziadek spelnia, choc
    oczywiscie emeryture dostaje.
    Nie mieszka ze swoim synem, choc mieszkaja bardzo blisko.

    Z tego co piszesz wynika, ze mu nie przysluguje ta ulga, osobiscie tez mi sie
    tak wydawalo, ale okazuje sie ze w mojej okolicy, wszyscy emeryci po 75 roku
    zycia sobie ta ulge odliczaja....

    olga

  • 4. Data: 2004-03-15 09:32:42
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

> [...]
    mi sie
    > tak wydawalo, ale okazuje sie ze w mojej okolicy, wszyscy emeryci po 75

    To przeczytaj sobie to co ktoś napisał wcześniej cyt:

    "Urząd Skarbowy w/g uopdof nie ma prawa rządać dowodów poniesienia wydatków
    ale ma prawo do tego aby Pan uprawdopodobnił poniesienie wydatku na
    opłacenie opiekuna.
    Takim uprawdopodobnieniem najbardziej oczekiwanym przez US-y :-) może być
    wskazanie opiekuna z imienia i nazwiska.
    Gdy Pan zapłacił i odliczył za ubr. 2.280 zł. - to w/g prawa
    podatkowego - to opiekun musi to wykazać w swoim zeznaniu podatkowym i
    zapłacić od tego podatek.
    Moim zdaniem tą ulgę, jak każdą inną ulgę Urząd Skarbowy - może
    zakwestionować i weryfikować w/g własnego
    uznania o ile będzie chciał. Poniżej przedstawiam artykuł, który ukazał się
    w Gazecie Prawnej:
    http://samisobie.clan.pl/PRASA/dok_ulg.htm
    O ile faktycznie opłacał Pan opiekuna to TAK można odliczyć poniesione
    WYDATKI.". koniec cyt
    TH

  • 5. Data: 2004-03-15 12:44:38
    Temat: Odp: Ulga rehabilitacyjna - uzywanie samochodu
    Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

    Witam
> [...]
    > auto ma jego syn (i faktycznie dosc czesto go do roznych osrodkow sluzby
    > zdrowia wozi) - czy w zwiazku z tym moj dziadek moze sobie odliczyc do

    Dziadek musi być faktycznie na utrzymaniu syna, należy to udowodnić.

    > Drugie moje pytanie jest jak udokumentowac, ze dziadek faktycznie
    > jezdzil do tych przychodniach i do tego wyjezdzil ta kwota 2280?

    W rozmowie z pracownikiem mojego US-u, stwierdził on, ulga przysługuje tylko
    na
    niezbędne zabiegi leczniczo-rehabilitacyjne. Tj. w/g interpretacji urzędnika
    skarbowego: nie ma ulgi
    z tytułu dojazdów do lekarza, czy do przychodni, jest ulga z tytułu
    wyłącznie na dojazdy
    na NIEZBĘDNE zabiegi leczniczo-rehabilitacyjne. Nie trzeba przedstawiać
    rachunków,
    ale sam fakt korzystania z zabiegów leczniczo-rehabilitacyjnych.
    Czyli może się zdarzyć, że urząd skarbowy zakwestionuje, że jedna seria
    zabiegów
    to trochę za mało - aby można było odliczyć całe 2.280 zł.

    Dodam dla przypomnienia, że aby leki odliczyć musi być wystawione
    zaświadczenie
    od lekarza specjalisty o konieczności stosowania każdego odliczonego leku -
    trwale lub czasowo.
    Zaświadczenie musi być wystawione przez lekarza specjalistę a nie lekarza I
    kontaktu na każdy brany i odliczony lek.
    Czyli wynika z tego, że trzeba bardzo dosłownie trzymać się ustawy.
    Cóż rok niepełnosprawnych się skończył , teraz jest rok zdrowych...
    Pozdrawiam Piotr.

  • 6. Data: 2004-03-16 12:35:48
    Od: "chiniol" <c...@p...onet.pl>

    Ja mam podobna sytuacje:

    Jestem studentem z renta socjalna. Mieszkam sam ale rodzice loza na mnie
    alimenty. Moja mama ma samochod ktorym jezdze na zabiegi. Czy spelniam wg
    Was wymogi? Tzn czy jestem na jej utrzymaniu (placi alimenty a ja oprocz
    tego otrzymuje rente socjalna), bo jesli chodzi o rehabilitacje to istotnie
    dojezdzam i mam na to dowod.

    2 pytanie dotyczy lekarstw: Jezeli lekarz specjalista wypisuje mi recepty
    ktore realizuje a potem mam z tego kwity z ksiazeczki RUM + faktury ze to
    ten sam lek kupilem to chyba powinno wystarczyc??? Jak myslicie???

  • 7. Data: 2004-03-17 00:01:13
    Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

> [...]

    > ktore realizuje a potem mam z tego kwity z ksiazeczki RUM + faktury ze to
    > ten sam lek kupilem to chyba powinno wystarczyc??? Jak myslicie???

    Udokumentowane ma Pan wydatki jak mało która osoba
    korzystająca z odliczeń rehabilitacyjnych