    From: "interpio" <i...@f...polbox.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odp: Ulga rehabilitacyjna - uzywanie samochodu
    Date: Mon, 15 Mar 2004 13:44:38 +0100

    Witam
    > W instrukcji "jak rozwiazac pita" znalazlam cos takiego jak ulga na
    > wydatki osoby niepelnosprawnej na uzywanie samochodu. Wyczytalam tez cos
    > takiego, ze samochod moze nalezec nie tylko do osoby niepelnosprawnej,
    > lecz rowniez do jakiejs osoby, na ktorej utrzymaniu osoba
    > niepelnosprawna pozostaje (i tu wymieniona m. in. dzieci, zieciow...).
    > Moj dziadek jest osoba niepelnosprawna, samochodu nie posiada, natomiast
    > auto ma jego syn (i faktycznie dosc czesto go do roznych osrodkow sluzby
    > zdrowia wozi) - czy w zwiazku z tym moj dziadek moze sobie odliczyc do
> [...]

    Dziadek musi być faktycznie na utrzymaniu syna, należy to udowodnić.

    > Drugie moje pytanie jest jak udokumentowac, ze dziadek faktycznie
    > jezdzil do tych przychodniach i do tego wyjezdzil ta kwota 2280?

    W rozmowie z pracownikiem mojego US-u, stwierdził on, ulga przysługuje tylko
    na
    niezbędne zabiegi leczniczo-rehabilitacyjne. Tj. w/g interpretacji urzędnika
    skarbowego: nie ma ulgi
    z tytułu dojazdów do lekarza, czy do przychodni, jest ulga z tytułu
    wyłącznie na dojazdy
    na NIEZBĘDNE zabiegi leczniczo-rehabilitacyjne. Nie trzeba przedstawiać
    rachunków,
    ale sam fakt korzystania z zabiegów leczniczo-rehabilitacyjnych.
    Czyli może się zdarzyć, że urząd skarbowy zakwestionuje, że jedna seria
    zabiegów
    to trochę za mało - aby można było odliczyć całe 2.280 zł.

    Dodam dla przypomnienia, że aby leki odliczyć musi być wystawione
    zaświadczenie
    od lekarza specjalisty o konieczności stosowania każdego odliczonego leku -
    trwale lub czasowo.
    Zaświadczenie musi być wystawione przez lekarza specjalistę a nie lekarza I
    kontaktu na każdy brany i odliczony lek.
    Czyli wynika z tego, że trzeba bardzo dosłownie trzymać się ustawy.
    Cóż rok niepełnosprawnych się skończył , teraz jest rok zdrowych...
    Pozdrawiam Piotr.