  • 1. Data: 2002-08-21 18:15:27
    Temat: VAT przy dzierzawie - pytanie
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Jestem vatmanem, kpir, jednoosobowa dzialalnosc.
    Otoz dzierzawie samochod od innej firmy, za te dzierzawe place. Na
    grupie jakis czas temu dowiedzialem sie, ze od tej dzierzawy nie moge
    odliczac vatu, wg mojego dochodzenia na podstawie Ustawy o podatku od
    towarów i usług oraz o podatku akcyzowym z dn. 8 stycznia 1993 r.
    Art. 3. [ Wyłączenia ] Pkt. 1: 1. "Przepisów ustawy nie stosuje się
    do:" par. 1a: "1a) wydania towarów na podstawie umowy użyczenia".
    Czy w zwiazku z tym moge odliczac vat od materialow i uslug zwiazanych
    z uzytkowaniem tego wypozyczonego samochodu? Np. myjnie, naprawy,
    czesci?

    --
    - Tobiasz 'Tobi' Szlęk ------------\ ---- aukcje w sieci -------\
    - www.rower.xcom.pl -Rower OnLine- / ------------ www.adico.pl -/

  • 2. Data: 2002-08-21 18:17:37
    Temat: Re: VAT przy dzierzawie - pytanie
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tobi <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@p...onet.pl...
    > Jestem vatmanem, kpir, jednoosobowa dzialalnosc.
    > Otoz dzierzawie samochod od innej firmy, za te dzierzawe place.

    Samochód ciężarowy czy osobowy?
    Mariusz

  • 3. Data: 2002-08-21 18:24:39
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    eland wrote:

    > Samochód ciężarowy czy osobowy?
    > Mariusz

    Osobowy, konkretnie Daewoo Tico, do 500 kg lad. Oczywiscie od paliwa
    vatu nie odlicze, ale od napraw, czesci, mycia?

  • 4. Data: 2002-08-21 18:43:04
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    > Osobowy, konkretnie Daewoo Tico, do 500 kg lad. Oczywiscie od paliwa
    > vatu nie odlicze, ale od napraw, czesci, mycia?

    A i owszem, wyłączenie jest tylko na paliwo ( i na części składowe), Art. 25
    ust. 1 pkt 2a i 3a.

    Mariusz

  • 5. Data: 2002-08-21 18:46:08
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    eland wrote:

    > A i owszem, wyłączenie jest tylko na paliwo ( i na części składowe), Art. 25
    > ust. 1 pkt 2a i 3a.

    Pkt. 2a: "części składowych zużytych do wytworzenia przez podatnika
    samochodów, o których mowa w pkt 2, jeżeli samochody te zostały
    zaliczone przez tego podatnika do środków trwałych"
    Ja nie zaliczylem tego samochodu do srodkow trwalych - czy moge w takim
    razie odliczac vat od czesci?

  • 6. Data: 2002-08-22 10:22:26
    Temat: Odp: VAT przy dzierzawie - pytanie
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

> [...]
    > zaliczone przez tego podatnika do środków trwałych"
    > Ja nie zaliczylem tego samochodu do srodkow trwalych - czy moge w takim

    Chodzi o czesci zuzyte do wytworzenia samochodu na wlasne potrzeby.
    Natomiast Tobie chodzi na pewno o serwis, naprawy itp. Nie ma w przepisach
    zakazu odliczania od tego VAT.
    P.S. Rozumiem, ze prowadzisz tzw kilometrowke - bo musisz.

    I nie nalezy sie bac, ze w zwiazku z rozliczaniem kilomertowki czesc kosztow
    moze nie byc KUP. W art 25.1.3 ktory stanowi, że nie mozna odliczac VAT od
    towarow i uslug, ktorych niezaliczono do KUP w pkt2 stoi napisane:
    Przepis ust. 1 pkt 3 nie dotyczyczęści wydatków, które nie zostały zaliczone
    do kosztów uzyskania przychodów z powodu przekroczeń norm w rozumieniu
    przepisów o podatku dochodowym,

    krys

  • 7. Data: 2002-08-23 07:10:04
    Od: "Karolcia" <k...@p...onet.pl>

    Umowa użyczenie jest czym innym niż umowa dzierżawy /Kodeks cywilny/. Poza
    tym dzierżawa samochodu to nie jest wydanie towaru tylko usługa i w tym
    przypadku odpłatna. A wiec mają zastosowanie przepisy ustawy o VAT w
    zakresie jakim ustawa dopuszcza odliczanie VAT od samochodów osobowych.

  • 8. Data: 2002-08-23 07:16:52
    Od: "Karolcia" <k...@p...onet.pl>

    Dodatko proszę przeczytać art. 8b pkt. 4 u o p. od towarów i usług.
    Kamila

  • 9. Data: 2002-08-23 07:30:20
    Od: "Karolcia" <k...@p...onet.pl>

    Pomyliłam art. 6 ust. 8B pkt. 4.