  • 1. Data: 2003-02-18 13:57:12
    Temat: pomoc dg
    Od: "marcin" <m...@p...onet.pl>

    Potrzebuję pomocy w pewnej sprawie. Jestem zatrudniony na umowe o pracę.
    Żona nie pracuje. Chcemy otworzyc działalność. Jak otworzymy na nią to
    zapłacimy około 600 zl składki. Jeśli na mnie to około 100 zł. Tą
    działalność (sklep) będzie prowadzić żona, będzie tam sprzedawać. Chcemy
    obejść choć na początku te wysokie składki ZUS. Czy jest możliwość prawna na
    to, ażeby działalność była na mnie, ja żonę zatrudniam i nie płacimy tych
    600 zł. W ZUS-ie powiedzieli mi, że nie ma takiej możliwości. Prosze o
    pomoc. Z góry dziękuję. Pozdrawiam. Marcin

  • 2. Data: 2003-02-18 13:57:59
    Temat: Re: pomoc dg
    Od: s...@s...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > 600 zł. W ZUS-ie powiedzieli mi, że nie ma takiej możliwości. Prosze o
    > pomoc. Z góry dziękuję. Pozdrawiam. Marcin

    Jeśli ją zatrudnisz, to nie dość, że jej dochód nie będzie mógł stanowić
    KUP, to jeszcze będziesz musiał odprowadzić składki jak za osobę
    współpracującą. Albo zona bedzie sprzedawac a w razie czego świecić oczami,
    że chwilowo zastępuje albo na żone trzeba zastosować słynny patent z
    umową-zleceniem - może ktoś przypomni na czym to polega... (i tak będzie to
    oznaczać dodatkowe koszty).

  • 3. Data: 2003-02-19 07:56:50
    Od: "Sosik" <p...@w...pl>

    Użytkownik "marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 600 zł. W ZUS-ie powiedzieli mi, że nie ma takiej możliwości. Prosze o
    > pomoc. Z góry dziękuję. Pozdrawiam. Marcin

    witam,

    może źle kombinuje ale mam podobny problem i kombinuje tak:
    - moja narzeczona pracuje - na nią zakładam działalnośc i płacę tylko ok.
    100 zł zdrowtego (które i tak odliczam ???)
    - ja nie pracuję - więc ona zatrudnia mnie, na umowę o pracę, na 80% min.
    płacy (ok. 700 zł) i od tego płacimy normalne składki (ok. 200 zł)

    proszę o odpowiedź czy dobrze myślę.
    i jeszcze jedno co będzie jeżeli to nie narzeczona tylko żona - tzn. w
    momencie otwierania działalności jeszcze nie jesteśmy małżeństwem a w
    momencie mojego zatrudnienia już tak ??

    z góry dzięki za pomoc, pozdrowienia
    Sosik

  • 4. Data: 2003-02-19 09:37:47
    Temat: Odp: pomoc dg
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik marcin <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b2tdq8

    Jezeli masz mozliwosc obnizenia kosztow to sie nie zastanawiaj.
    Zaloz DG na siebie, a zona niech Ci pomaga bez zadnej z Toba umowy.
    Jezeli jest to DG jednoosobowa to nie musisz faktu zalozenia skladac w PIP,
    wiec oni nie beda Cie kontrolowac.
    Na wszelki wypadek wypisz umowe zlecenie bez podania daty w wypadku kontroli
    date wpiszesz i tyle.
    Powodzenia

    Mar

  • 5. Data: 2003-02-19 10:29:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "marcin" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > 600 zł. W ZUS-ie powiedzieli mi, że nie ma takiej możliwości. Prosze o
    > pomoc. Z góry dziękuję. Pozdrawiam. Marcin

    Nie pozostaje nic innego jak poprosic tesciowa, by otworzyla sklep
    i zatrudnila nia pol etatu pelnoletnia juz przeciez corke.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-02-19 10:30:18
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Smerf" <f...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    PIP,
    > wiec oni nie beda Cie kontrolowac.
    > Na wszelki wypadek wypisz umowe zlecenie bez podania daty w wypadku

    Ladne to na grupie "prawo" uczyc oszukiwwania ?

    Boguslaw