  • 1. Data: 2002-08-22 10:27:42
    Temat: prosba o pomoc
    Od: "Renia Wierzbicka" <r...@p...onet.pl>

    HEJ!!!

    Prosze grupowiczow o podpowiedz i nie odsylajcie mnie na google bo
    juz je przewertowalam.
    Jesli prowadze DG na zasadach ogolnych, jestem na KPiR i jestem Vatowcem a
    dokonalam zakupu samego komputera bez drukarek, skanerow itp... w kwocie
    brutto 3550 zl to musze dokonywac miesiecznych amortyzacji ( 20 % bo nie
    jest to zespol komputerowy )?
    Czy jako Vatowiec powinnam wziac pod uwage kwote netto czyli 2909,84 zl -
    wtedy dokonac amortyzacji jednorazowej ( rozumiem ze chodzi o zaliczenie w
    koszty tej wartosci )
    Jesli sie myle prosze o korekte ???

    Renia

  • 2. Data: 2002-08-22 11:08:06
    Temat: Re: prosba o pomoc
    Od: c...@r...com (ChrisS)

> [...]
    > dokonalam zakupu samego komputera bez drukarek, skanerow itp... w kwocie
    > brutto 3550 zl to musze dokonywac miesiecznych amortyzacji ( 20 % bo nie

    Dlaczego? Ma monitor i klawiaturę (ew. mysz) ? Jeśli tak, to bez żadnych
    wątpliwości jest to kompletny i zdatny do użytkowania zespół komputerowy.
    Ale ponieważ

    > [...] jako Vatowiec powinnam wziac pod uwage kwote netto czyli 2909,84
    zl -

    to masz prawo dokonać jednorazowego odpisu (VAT odliczasz ZCP w rubr. 50/52
    deklaracji)

    Pozdrawiam
    ---
    ChrisS
    Krzysztof Sudoł

  • 3. Data: 2002-08-22 12:22:42
    Temat: Odp: prosba o pomoc
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik Renia Wierzbicka <r...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:ak2eh1$ffq$...@n...polbox.pl...

> [...]
    > Jesli sie myle prosze o korekte ???
    >
    > Renia
    >

    >Oczywiscie mozesz w calosci zamortyzowac sprzet w miesiacu oddania do
    uzytkowania ( netto w koszty). Najlepiej, moim zdaniem, wpisac srodek do
    tabeli amortyzayjnej i zastosowac stawke 100% (w miesiacu wpisu do tabeli
    lub nastepnym). Osobiscie stosuje taka metode dla ST o wartosci netto
    powyzej 1500 zl do 3500 zł, dla ktorych w przeciwnym razie musialbym
    prowadzic ewidencje wyposarzenia (rozporzadzenie w sprawie KPIR), a tak
    tabela amortyzacyjna jest jednoczesnie ta ewidencja.
    Dla komputerow stawka max 30% a nie 20% i jezeli zechcesz mimo wszystko
    rozliczac koszty w czasie to oczywiscie rozliczasz kwote netto a nie brutto.

    krys