  • 1. Data: 2004-02-18 17:57:34
    Temat: Odpis amortyzacyjny 30% czy 14% na fabrycznie nową maszynę?
    Od: "GrP" <a...@p...onet.pl>

    Słyszałem (od sprzedawcy) że w zeszłym roku można było obrabiakrę do metali
    zakupioną jako nową fabrycznie amortyzawać po stawce 30% przez pierwszy rok
    podatkowy (normalnie obrabiarki mają stawkę 14%).
    Czy ktoś może potwierdzić że istnieje (lub istniał w 2003) taki przepis? Czy
    w tym roku można tak amortyzawać nową maszynę? Czy ma ktoś pojęcie gdzie
    mógłbym znaleźć źródło tego przepisu (czyli w jakiej ustawie), jeżeli
    faktycznie to co mówił sprzedawca to prawda?

    Pozdrawiam. GrP

  • 2. Data: 2004-02-18 18:17:14
    Temat: Re: Odpis amortyzacyjny 3
    Od: sonia <a...@t...pl>

    Moja główna księgowa robi tak:
    od razu w momencie zakupu maszyny- amortyzuje 30%
    potem normalnie - 14% w stosumnku rocznym

    Jak się dowiem na podstawie jakich przepisów tak księguje to napiszę.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2004-02-18 18:22:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, GrP wrote:

> [...]
    >+ podatkowy (normalnie obrabiarki mają stawkę 14%).
    >+ Czy ktoś może potwierdzić że istnieje (lub istniał w 2003) taki przepis?

    Szukać "atomowa" w groups.google :)
    ++++
    Art.22k
    4. Odpisów amortyzacyjnych można dokonywać od wartości początkowej
    fabrycznie nowych środków trwałych, zaliczonych do grup 3-6 Klasyfikacji,
    w pierwszym roku podatkowym, w którym środki te zostały wprowadzone do
    ewidencji, w wysokości 30% tej wartości.
    ----

    >+ Czy
    >+ w tym roku można tak amortyzawać nową maszynę?

    To powyżej jest z "tegorocznej" ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-19 02:42:31
    Od: ala <w...@o...pl>

    Szczegółow nie znam, ale to parwda.
    Nalezy szukać w Rozporządzenia Min Fiansów z sierpnia 2003 r.

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 5. Data: 2004-02-19 08:19:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004, ala wrote:

    >+ Szczegółow nie znam, ale to parwda.

    Prawda.

    >+ Nalezy szukać w Rozporządzenia Min Fiansów z sierpnia 2003 r.

    Czekaj, nie znasz szczegółów ale wiesz że tam jest.
    Możesz podać dokładniej o które rozporządzenie chodzi ?
    Bo jeśli sprawa jest uregulowana w ustawie, to zastanawia
    mnie co miał jeszcze odwagę minister rozporządzać... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)