  • 1. Data: 2004-02-18 18:23:56
    Temat: Proszę pomóżcie mi !!!!!
    Od: "elasmo" <e...@i...pl>

    Sprawa jest taka :

    15 lat temu przeprowadzałem postępowanie spadkowe po zmarłym ojcu.
    Przedmiotem spadku była 1/2 części wkładu mieszkaniowego (mieszkania
    spółdzielczego-lokatorskiego)
    Wyrokiem Sądu przyznano mi 1/3 tego spadku.
    Wówczas odbywałem zasadniczą służbę wojskową i nie uiściłem samodzielnie
    żadnych opłat do Urzędu Skarbowego. I tu moje pytanie:
    czy ja byłem zobowiązany do poniesienia jakiejś opłaty skarbowej, a jeżeli
    tak to co mam teraz zrobić, aby to sprostować

    Gorąco pozdrawiam
    Andrzej.

  • 2. Data: 2004-02-18 20:28:05
    Temat: Re: Proszę pomóżcie mi !!!!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, elasmo wrote:

    >+ Sprawa jest taka :
    >+
    >+ 15 lat temu przeprowadzałem postępowanie spadkowe po zmarłym ojcu.
    [...]
    >+ żadnych opłat do Urzędu Skarbowego. I tu moje pytanie:
    >+ czy ja byłem zobowiązany do poniesienia jakiejś opłaty skarbowej,

    Primo: jak myślisz że odszukanie przepisów sprzed 15 lat jest
    proste to się mylisz :)

    >+ a jeżeli tak to co mam teraz zrobić, aby to sprostować

    Hm... ja bym *chyba* już nie prostował.
    Secundo: słyszałeś takie hasło jak "przedawnienie" ?
    Po 15 latach to już chyba nawet morderstwo by na sucho uszło..

    Tertio: czytałeś ustawę o podatku od darowizn ? A pytanie
    Slayera "kiedy powstaje obowiązek podatkowy" ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-19 02:38:50
    Od: ala <w...@o...pl>

    > jesli w ciagu pół roku od.smierci ojca nie zrzekłes sie praw do spadku, to musisz
    zapłacic podatek od tego spadku.
    Jednak jesli w tym mieszkaniu będacym przedmiotem spadku mieszkasz pow 5 lat i nie
    masz zamiaru powyzszego sprzedać - wystąp do swojego urzedu Skarbowego z
    oświadczeniem, że jestes osoba która:
    - zamieszkuje (nie musi byc meldunku) w powyższym lokalu,
    - że w ciągu pięciu lat nie spzredaż tego majątku.
    Wtedy taki podatek zapłacisz naparwdę nieduzy.

    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 4. Data: 2004-02-19 08:16:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004, ala wrote:

    >+ > jesli w ciagu pół roku od.smierci ojca nie zrzekłes sie praw do spadku, to
    musisz zapłacic podatek od tego spadku.

    Co z przedawnieniem w kontekście słowa "musisz" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-19 09:13:35
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

    elasmo <e...@i...pl> napisał(a):

    > Sprawa jest taka :
    >
    > 15 lat temu ........

    sprawa przedawniła sie po 5 latach od wydania postanowienia sądu, jeżeli tego
    nie załatwiłeś należy teraz udać się do US z niniejszym postanowieniem i
    poprosić ładnie o wydanie zaświadczenia o tym że podatek sie nie należy,
    względnie decyzji umarzającej z uwagi na przedawnienie...

  • 6. Data: 2004-02-19 09:32:16
    Od: "elasmo" <e...@i...pl>

    Dziękuję bardzo za wyczerpujące informacje.
    ]Pozdrawiam.
    Andrzej

    http://www.gazeta.pl/usenet/