  • 1. Data: 2008-12-18 14:14:27
    Temat: Odprawa celna, nienaliczony VAT, etc
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Mam następującą układankę:

    1) Jest sobie przesyłka z Malezji o wartości 120USD wysłana kurierem.
    Przesyłka jest przeznaczona dla OF prowadzącej DG, która jest płatnikiem
    VAT.

    2) Przesyłka przyleciała do Polski(?) i została zgłoszona do odprawy celnej.

    3) Odprawa celna została dokonana na podstawie kwitu "Zgłoszenie IM A"
    (według procesury 4000 2PL) przy czym według tego dokumentu:
    * Nadawcą jest firma GLS Niemcy (a nie firma z Malezji)
    * Odbiorcą jest firma GLS Polska (a nie ja)
    * Zgłaszającym jest kolejna firma - agencja celna
    * Cło nie zostało naliczone
    * VAT nie został naliczony
    * Towar został "zwolniony"

    4) od firmy GLS Polska dostałem fakturę za usługę odprawy celnej i jest
    to jedyne miejsce gdzie fizycznie występują moje dane.

    Moją wątpliwość budzi kwestia nienaliczonego VAT-u. Czy powinienem go
    naliczyć fakturą wewnętrzną?

    No i ewentualnie pytanie, czy podstawą do księgowania w KPiR miałby być
    kwit "Zgłoszenie IM A", czy raczej invoice od tejże malezyjskiej firmy.
    Kwestia różnic kursowych jest jasna.

    Czy mógłby ktoś mnie naprowadzić na właściwy tor rozumowania? :-)

    Piotrek

  • 2. Data: 2008-12-18 16:56:07
    Temat: Re: Odprawa celna, nienaliczony VAT, etc
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > Kwestia różnic kursowych jest jasna.
    >
    > Czy mógłby ktoś mnie naprowadzić na właściwy tor rozumowania? :-)

    Jeszcze doczytałem, że urzędem wprowadzenia jest urząd celny na terenie
    Niemiec. Dlatego pewnie pojawiło się to GLS Niemcy jako nadawca.

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-12-20 13:08:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > Kwestia różnic kursowych jest jasna.
    >
    > Czy mógłby ktoś mnie naprowadzić na właściwy tor rozumowania? :-)

    Za proste? Za trudne? Czy tez wszyscy przygotowują się do Świąt? :-)

    Piotrek