  • 1. Data: 2008-12-18 11:57:28
    Temat: Sposób na telekompromitację?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Miałem umowę na 12 miesięcy na telefon i neostardę.
    Neostrada kończyła się 4. grudnia więc muszę
    utrzymać zawieszoną linię do 31. grudnia.
    Wyliczyłem że przyjdzie rachunek za grudzień na około 30zł.

    Przyszedł dziś: 103,52.

    Dorzucili mi za cały grudzień neo bez promocji,
    w cenie wziętej z księżyca: 205,33zł (ZTCW nie ma takiej ceny
    w żadnym ich cenniku, nie pasuje też w proporcji do okresu 5-31 grudnia).
    Do tego "zniżka umowna stacji" (znana i lubiana w necie) na -136,92.

    Abstrahując od tych 70zł na moją niekorzyść - muszę to cholerstwo
    wyjasniać?
    Jeżdzić, pisać, dzwonić ? Najchętniej bym to olał, wrzucił w
    koszty/odliczył VAT
    tylko te 30zł i miał ich gdzieś.

    Druga linia w TP - drugi raz problemy, już nigdy więcej z nimi umowy nie
    podpiszę.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2008-12-18 12:37:31
    Temat: Re: Sposób na telekompromitację?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > Miałem umowę na 12 miesięcy na telefon i neostardę.
    > [...]
    >
    > Druga linia w TP - drugi raz problemy, już nigdy więcej z nimi umowy nie
    > podpiszę.

    ^^^^^^^^

    Czy czytałeś chociaż to, co podpisywałeś?

    Hint: na ogół - w przypadku neostrady - umowa terminowa przechodzi w
    bezterminową ze znacznie wyższymi stawkami, o ile jej nie wypowiesz w
    terminie.

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-12-18 12:44:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-12-2008 o 13:37:31 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > ^^^^^^^^
    >
    > Czy czytałeś chociaż to, co podpisywałeś?

    Nie za bardzo rozumiem?

    > Hint: na ogół - w przypadku neostrady - umowa terminowa przechodzi w
    > bezterminową ze znacznie wyższymi stawkami, o ile jej nie wypowiesz w
    > terminie.

    Wypowiedziałem w terminie, ponad miesiąc przed zakończeniem, wyłączyli neo
    zgodnie z tym wypowiedzeniem - ostatniego dnia umowy było, następnego już
    nie było,
    telefon zawiesili zgodnie z dyspozycją i prawidłowo naliczyli zawieszenie
    na fakturze.

    To że neo przechodzi na wyższe stawki bez umowy czasowej to wiem, ale mi
    naliczyli
    za 4 dni abo promocyjne *do tego* za 31 dni abo podwyższone wg dziwnej
    taryfy
    a do tego za 5-31/12 (czyli dziwnym trafem od dnia po wyłączeniu neo)
    dziwny rabat
    na kwotę której nie umiem nijak wyliczyć z cenników.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2008-12-18 12:53:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Nie za bardzo rozumiem?

    Z Twojego pierwszego emaila nie wynikało, że wypowiedziałeś umowę na
    neostradę.

    Gdybyś nie wypowiedział to przedłużyłaby się automatycznie na czas
    nieokreślony (z jakąś chorą ceną).

    No ale skoro wypowiedziałeś to jak się wydaje trzeba reklamować,
    ponieważ faktura jest raczej bez sensu.

    Piotrek

  • 5. Data: 2008-12-18 13:49:18
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > nieokreślony (z jakąś chorą ceną).
    >
    > No ale skoro wypowiedziałeś to jak się wydaje trzeba reklamować, ponieważ

    Miałem tak przy każdej wypowiadanej neostradzie. Zawsze obciążali za jeden
    miesiąc. Podczas kontakt z 9393 albo już była w systemie korekta (przychodziła
    do mnie z kolejnym rachunkiem) i nie musiałem reklamacji skałdać, albo skałdałem
    reklamację rozpatrywaną od razu pozytywnie i tak samo, z kolejnym rachunkiem
    była korekta. Płaciłem tylko tyle co nim się rzeczywioście należało.

    Tak wiec zadzwoń i złóż reklamację. Tylko się nie wyżywaj na konsultantach, oni
    tu najmniej zawinili.

  • 6. Data: 2008-12-18 14:01:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Nie wiem czemu poszło na .podatki, sorry

  • 7. Data: 2008-12-18 14:07:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-12-2008 o 14:49:18 <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > rzeczywioście należało.
    >
    > Tak wiec zadzwoń i złóż reklamację. Tylko się nie wyżywaj na
    > konsultantach, oni tu najmniej zawinili.

    Ok, czyli taki zwyczaj w tej krainie.

    Pytanie podatkowe - czy zaksięgować całą fakturę i potem korektę,
    czy wrzucić w KUP/odliczyć VAT tylko w takiej kwocie jaka powinna być
    a korektę już tylko podpiąć poda fakturę i nie wpisywać już nigdzie?

    Skłaniam się do sposobu drugiego, ale może jest jakiś powód żeby
    zaksięgować
    oba świstki w całości?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2008-12-19 07:12:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 18 Dec 2008 15:07:08 +0100, Tomek napisał(a):

    > Pytanie podatkowe - czy zaksięgować całą fakturę i potem korektę,
    > czy wrzucić w KUP/odliczyć VAT tylko w takiej kwocie jaka powinna być
    > a korektę już tylko podpiąć poda fakturę i nie wpisywać już nigdzie?

    Księgować obie. Nikt ci nic nie zrobi jeśli fakturę pierwotna zaksięgujesz
    w kwocie niższej, ale korektę minusową masz zawsze obowiązek księgować.

  • 9. Data: 2008-12-19 12:14:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-12-2008 o 08:12:19 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl>
    napisał(a):

    > Księgować obie. Nikt ci nic nie zrobi jeśli fakturę pierwotna
    > zaksięgujesz
    > w kwocie niższej, ale korektę minusową masz zawsze obowiązek księgować.

    Tylko jak mam księgować korektę jak pierwotną fakturę zaksięguję
    w kwocie prawidłowej (niższej).

    Pozdrawiam,
    Tomek