  • 1. Data: 2008-12-18 13:57:39
    Temat: częściowe odliczenie vat
    Od: a...@g...com

    Witam

    Proszę weryfikację czy dobrze rozumuję:
    Jestem podatnikiem zarejestrowanym vat ue, chciałbym nabyć towar od
    kontrahenta z nipem UE z Czech.
    Kontrahent wystawi mi fakturę z vatem 0%, ja naliczę vat wg stawek, i
    odprowadzę do US.
    Towar ten będzie mi służył do czynności opodatkowanej i zwolnionej czy
    w takim przypadku vat z faktury wewnętrznej odliczam w oparci o
    proporcję?

    drugi przypadek identyczny tylko towar będzie służył do czynności
    zwolnionej, czy w takim przypadku nie mam prawa do odliczenia vatu z
    faktury wewnętrznej czy może nie jest to wewnąrzwspólnotowe nabycie
    towarów.

    pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość