  • 1. Data: 2005-04-15 09:12:17
    Temat: Odszkodowanie z PZU a przychód w KPiR
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Witam

    Posiadam samochód osobowy bedący środkiem trwałym amortyzowanych zgodnie z
    zasadami PDOF.
    Po wypadku otrzymałam fv z serwisu na naprawę. Zaliczyłam kwotę netto w
    koszty i odliczyłam VAT. Następnie z PZU otrzymałam odszkodowanie. Potrącono
    mi jakieś 10% za udział własny i w efekcie otrzymałam nie 5 000 zł jak
    wynikało z kwoty netto ale 4 500 zł. Zaliczyłam to w przychody. Dodam tylko,
    że pozostałą część (500 zł) dopłaciłam z własnej kieszeni warsztatowi na ich
    wniosek.
    Efekt tych zapisów jest taki, ze mam z tego tytułu stratę 500 zł - czy tak
    powinno być?

    Z góry dziękuję za pomoc

    Pozdrawiam
    monika

  • 2. Data: 2005-04-15 21:36:10
    Temat: Re: Odszkodowanie z PZU a przychód w KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Apr 2005, Kalina wrote:

> [...]
    >+ wniosek.
    >+ Efekt tych zapisów jest taki, ze mam z tego tytułu stratę 500 zł - czy tak

    IM*H*O tak... może ktoś jeszcze skomentuje...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-04-17 07:24:18
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    > IM*H*O tak... może ktoś jeszcze skomentuje...
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    A jakie ubezpieczenie miałaś wykupione na ten remontowany samochód? Bo jeśli
    nie miałaś ubezpieczenia dobrowolnego to koszty napraw powypadkowych nie
    stanowią kup.
    Jeśli miałaś takie ubezpieczenie to wydatki na remont są kup.
    A odpowiadając na twoje pytanie - tak raczej nie powinno być. Ale niestety
    się zdarza. Pretensje proszę kierować pod adresem PZU.

    Pozdrawiam
    tomek

  • 4. Data: 2005-04-18 09:34:21
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > A jakie ubezpieczenie miałaś wykupione na ten remontowany samochód? Bo
    jeśli
    > nie miałaś ubezpieczenia dobrowolnego to koszty napraw powypadkowych nie
    > stanowią kup.

    Jako ubezpieczenie dobrowolne rozumiem AC, czy tak? Więc było ubezpieczenie
    AC - tylko z zastrzeżeniem, że w razie szkody ja poznoszę 10% kosztów
    naprawy (nazywa się to ładnie "udział własny")

    > Jeśli miałaś takie ubezpieczenie to wydatki na remont są kup.
    > A odpowiadając na twoje pytanie - tak raczej nie powinno być. Ale niestety
    > się zdarza. Pretensje proszę kierować pod adresem PZU.

    Każdy zawiera polisę na jaką go stać:) Polisa z udziałem własnym jest
    przecież ciut tańsza zwykle. A w umowie może przecież istnieć zapis o
    jakimś udziale własnym.

    pozdr. monika