  • 1. Data: 2005-04-15 09:19:08
    Temat: Ujawnienie srodka trwałego
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Witam

    Firma przyjeła do uzytku samochód w listopadzie 2004. Używała go więc w
    listopadzie i grudniu 2003 i całym 2004 samochodu osobowego, brała fv na
    naprawy paliwo itp, ale samochód nie widniał w eweidencji sr trw. i nie był
    amortyzowany przez cały ten czas. Czy mogę wpisać np w styczniu 2004 ten
    srodek trwały jako ujawnienie środka trwałego i amortyzować go jednorazowo
    na koniec roku (oczywiscie kwotą przypadajacą na ten rok) i w kolejnych
    latach dalej dokonywać odpisów rocznych? Czy wówczas od okresu amortyzacji
    mam odliczyć ten 1 miesiąc, kiedy w normalnym trybie (grudzień 2004)
    samochód powinien być amortyzowany? Czy moze po prostu amortyzuję od lutego
    2004 tak jakby dopiero wówczas rozpoczynała się amortyzacja?

    Pozdrawiam
    monika