  • 11. Data: 2008-11-25 22:53:10
    Temat: Re: Opowiesci dziwnej tresci na temat podatku Belki od lokat - prosze o zweryfikowanie
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > rzekomo to NIE bank jako płatnik ale ja jako PODATNIK mam się rozliczać
    > z podatku Belki na jakimś PIT-cie, a jak użyłem mechznizmu zaokrągleń (<=2,49)
    > to musze dopłacić. A ponadto ma być wdrożony jakiś system inwigilacji przelewów
    > który wyłapuje takich jak ja i generować raporty dla "izby skarbowej" (ROTFL)

    bosze jaka piramidalna bzdura...przy odsetkach z lokat (os. fizyczne)
    płatnikiem podatku jest BANK!!! ww. dochodów nie wykazuje się na żadnym
    picie

    poza tym (czysto teoretycznie) jeżeli US zorientowałby się (jak?), że
    ktoś korzysta z mechanizmu zaokrągleń to mógłby to potraktować jako
    działanie celowe (trudno to inaczej wyjaśnić) polegające na świadomym
    unikaniu płacenia podatku dochodowego i mógłby naliczyć podatek we
    właściwej wysokości - jednak to b.teoretyczne rozważanie...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2008-11-25 23:13:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RobertS w <news:gghvks$i54$1@opal.icpnet.pl>:

    > bosze jaka piramidalna bzdura...przy odsetkach z lokat (os. fizyczne)
    > płatnikiem podatku jest BANK!!! ww. dochodów nie wykazuje się na żadnym
    > picie

    Sam jesteś piramidalna bzdura...

    <http://www.mbank.pl/najlepszekonto/mbiznesmax.html>
    wysokie oprocentowanie, niezależne od salda: 2,70%,

    Mówisz, że osoba fizyczna nie może takiego konta mieć i to bank ma
    płacić podatek?

    <http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_o
    twierania_i_prowadzenia_rachunkow_biezacych_w_mBanku
    .pdf>

    mBIZNES max jest Rachunkiem bieżącym służącym do gromadzenia i
    przechowywania środków pieniężnych Posiadacza rachunku,
    prowadzonym przez mBank na rzecz rezydentów, osób fizycznych,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2008-11-26 07:48:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-25, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > bosze jaka piramidalna bzdura...przy odsetkach z lokat (os. fizyczne)
    > płatnikiem podatku jest BANK!!! ww. dochodów nie wykazuje się na żadnym
    > picie

    Tytułem wyjaśnienia: dopóki będzie cross z podatkami, to będzie
    besztanie za użycie sformułowania "os. fizyczne" w połączeniu z
    "płatnikiem podatku jest bank". Płatnikiem podatku jest bank
    w przypadku osób nieprowadzących DG.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2008-11-27 00:12:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Nov 2008, Maverick wrote:

    > rzeczywiscie - nieprecyzyjnie sie wyrazilem. Chodzi o to, ze w przypadku firm
    > bank nie rozlicza podatku Belki, juz nie mowiac o oddzieleniu dochodu
    > prywatnego (np z odsetek) od dochodu firmy

    Ale IMO dalej twardo brniesz w nieporozumienie terminologiczne: masz na
    myśli róznicę między dochodem z konta *osobistego* (i wszelkimi innymi
    przychodami uzyskiwanymi przy okazji czynności realizowanych w celach
    osobistych, a nie gospodarczych).
    Jak coś sprzedajesz w ramach firmy to sprzedajesz to (coś) prywatnie.
    Jak sprzedajesz rzecz posiadaną w celach osobistych (a nie gospodarczych)
    to ów przychód nie jest DG (a ściślej, to z przyczyn dot. np. kwalifikacji
    np. obrotu konsumenckiego samo "nie DG" jeszcze nie oznacza "zawsze
    osobisty", bo są jeszcze niegospodarcze cele zawodowe).

    Tak czy siak, dopisuję się do czepiania o nie używaniu terminu
    "prywatny" jako kwalifikatora odzielajacego rzeczy i sprawy prywatne
    od rzeczy i spraw prywatnych ;)

    Niezgodność dotyczy nomenklatury (nazewnictwa), nie meritum - tu się
    wszystko zgadza :D

    > osobistym(prywatnym)+firmowym

    Właśnie o to idzie - "prywatny" nie jest synonimem "osobisty".
    Równie dobrze możesz pisać "osobistym + prywatnym(firmowym)",
    uzyskamy równie dobre pomieszanie śledzi z rybami ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-11-27 00:40:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Nov 2008, Adam Płaszczyca wrote:

    > Aha. Też dobrze wiedzieć. A jak nagrywam na nie swoje sdjęcia, to
    > także?

    Nie. Od tego że nagrywasz nie.
    Dla VAT liczy się fakt sprzedaży.

    Jest niuans - inaczej jest zdefiniowana DG dla PIT (i fakt
    prowadzenia produkcji *jest* "DG w rozumieniu PIT") a inaczej
    dla VAT, gdzie terminy (daty zdarzeń, w tym podlegania) odnoszą
    się do "czynności opodatkowanych" a nie czynności służych
    czynnościom opodatkowanym - czyli dla VAT liczy się sprzedaż
    (a nie produkcja).

    Coś jeszcze: definicji DG jest coś 7 czy 8 w różnych ustawach.
    I do "DG w rozumieniu VAT" zalicza się również czynności, które
    wg innych ustaw DG nie stanowią - w tym mogą nie wymagać
    rejestracji, nie być zaliczane do DG w PIT itp.
    Takim przypadkiem jest najem - i co powoduje spore zaskoczenie,
    to fakt że najem mieszkań jest zwolniony z VAT, przez co
    wielu (mająych kontakt z takim najmem) myśli iż dotyczy to
    najmu w ogóle, a to nieprawda (i np. wynajem garażu podpada
    pod wszystko co poniżej).

    Akurat interesujące nas w tej gałęzi "usługi artystyczne"
    (zdjęcia i ich wykonywanie - acz klasyfikowalne do 2 zupełnie
    różnych czynności prawnych, bo sprzedaż gotowego zdjęcia to
    jeden rodzaj a wykonanie zdjęcia na zamówienie to zupełnie
    inny) IMO dość umiarkowanie dają się podciągnąć pod ten
    rodzaj "działalności wykonywanej osobiście" któr *nie*
    podlega pod VAT.
    Bo prawdą jest, że niektóre umowy "osobiste" pod VAT nie
    podlegają. Ale niezjadliwy zapis z ustawy (o "odpowiedzialności
    zlecającego wobec osób trzecich") wskazuje na konieczność
    ich wykonywania za pośrednictwem firmy.

    > Dobrze znac Twoją opinię :D

    Akurat jak chodzi o egzekwowanie przepisów w "małych" przypadkach,
    to USy działają dość losowo (jak mniemam istotna większość niezbyt
    wychylajacych się prowadzących niezarejestrowana, czyli jak to czasem
    niektorzy określają - "nielegalną" DG, unika wykrycia).

    Ale jak już, to wychodzi ze (USy) atakują głównie ze strony VATu właśnie.
    Prosty, szybki, przyjemny (dla atakującego) i skuteczny... (dla
    nieświadomych o co chodzi).

    Całkiem boleśnie uderzajacy jest zarzut nieprowadzenia uproszczonej
    ewidencji VAT i za nim (dajace się obronić, jak wynika z archiwum grupy,
    ale po 2 latach użerania z odwołaniami) "oszacowanie przychodów"
    z propozycją zapłacenia VAT od tej kwoty.

    Oprócz tego przepisu o kasie oczywiscie.
    Nie tłumacz *nam* że to jest bzdura, iż sprzedanie nowo nagranej
    ("nie używane dłużej niż poł roku" to jest nowe w rozumieniu VAT!)
    płytki z driverami powoduje obowiazek posiadania kasy.

    Tak że dobrze gadasz - dobrze znać opinię Tomka :|

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-12-08 14:57:35
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 25 Nov 2008 23:53:10 +0100, RobertS napisał(a):

    [...]
> [...]
    > unikaniu płacenia podatku dochodowego i mógłby naliczyć podatek we
    > właściwej wysokości - jednak to b.teoretyczne rozważanie...

    Musiałby udowodnić że podatnik rozbija kwotę na mniejsze lokaty tylko
    i wyłącznie dlatego że chce uniknąć opodatkowania odsetek - a nie np. żeby
    zdywersyfikować środki między kilkoma bankami albo mieć możliwość wypłaty
    części zdeponowanych środków bez utraty całości odsetek. Generalnie sądy
    podobno ostatnio bardzo chętnie rozstrzygają sprawy na korzyść osób nękanych
    przez US, więc wątpię by jakikolwiek urząd próbował się kopać o takie
    grosze... ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 17. Data: 2008-12-08 17:44:35
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message
> [...]
    > nękanych
    > przez US, więc wątpię by jakikolwiek urząd próbował się kopać o takie

    Jest to prawie niemozliwe do zbadania, gdyz odsetki placimy anonimowo, bank
    liczy odsetki z ustawa i zbiorczo przekazuje je do US.
    Jezeli ktos dzieli lokaty na mniejsze i ma np. 2,49zl odsetek i bank nie
    nalicza podatku, to wszystko jest zgodne z prawem. jezeli odsetki wyniosa
    2.5zl to bank naliczy 1zl podatku i tez wszystko jest ok (40% podatku). Taka
    jest ustawa i przepisy.

  • 18. Data: 2008-12-14 14:23:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Osiecki" s...@t...ceti.pl

> [...]
    > zdywersyfikować środki między kilkoma bankami albo mieć możliwość wypłaty
    > części zdeponowanych środków bez utraty całości odsetek.

    Dobrze, że nie dywersyfikuje, aby uniknąć upadłości banku, gdy korzysta tylko z
    jednego banku. ;)

    -- Wysoki Sądzie!!! Mój klient, aby nie płacić podatku, celowo:
    -- kupił obligacje Skarby Państwa
    (kiedyś takie obligacje zmniejszały podstawę opodatkowania)
    -- kupił mieszkanie na rynku pierwotnym (zamiast używane, na wtórnym)
    -- wliczył w tak zwane koszty uzyskania, cenę paliwa
    -- jechał krótsza drogą
    (w ten sposób zużył mniej paliwa, a to przecież poskutkowało zmniejszeniem
    akcyzy)
    -- wybrał korzystniejszy dla niego sposób naliczania podatku dochodowego...

    Nie wówczas popełniamy przestępstwo, gdy zachowujemy się rozsądnie, ale wówczas,
    gdy łamiemy prawo. Prawo nie zabrania gromadzenia oszczędności na wielu kontach.

    Odwrotnie -- za naruszenie prawa należy uznać marnowanie zarabianych pieniędzy.
    O ile prywatny Kowalski nie będzie nękany za marnowanie swoich oszczędności
    (chyba, że przez żonę czy dzieci) , o tyle prezes Firmy SA, Zoo, spółki
    skarbu państwa, charytatywnego towarzystwa wzajemnej adoracji itp. może
    zostać postawiony w stan oskarżenia za defraudacje, za niegospodarność itp...

    -=-

    A teraz nauka jedynie słusznej religii:

    -- Sługo zły i gnuśny!!!! Wiedziałeś o tym, że jestem surowy, że lubię
    zbierać tam, gdzie nie posiałem... Dlaczego więc nie oddałeś moich
    pieniędzy bankierom, abym mógł je odebrać z zyskiem!

    Ta nauka surowo ukarała (najsurowiej -- nawet zabójcy nie muszą odebrać
    tak surowej kary jak ci, którzy marnują dobra lub nie udzielają pomocy)
    tego, kto nie pomnożył pieniędzy. No i ten, który uzyskał najwięcej dzięki
    obracaniu, :) otrzymał (po powrocie swego pana) dobra skonfiskowane temu
    słudze, który dóbr nie pomnożył, a nawet otrzymał w zarządzanie posiadłości...

    Motyw rozrzutności jest podejmowany wielokrotnie w nauce Chrześcijańskiej.
    (nie tylko przy okazji sług, którzy mieli obracać talentami swego pana)

    -=-

    Można wierzyć bankowi lub nie (gdy purpurowy przebieraniec wysiada
    z niezłego ;) samochodu) ale naprawdę rozrzutność cnotą nie jest.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Obligatoryjny ;) żart:

    -- Dlaczego bijesz/chłoszczesz tę wodę?
    -- Bo wycieka z dziurawej beczki!

    Niech Ustawodawca martwi się o to, aby prawo nie było dziurawe i niech
    do wody nie zgłasza pretensji o to, że wycieka z dziurawej beczki. Może
    należy także karać tych, którzy trzymają pieniądze w bankach dających
    małe/niskie oprocentowanie, gdyż banki te mniej odprowadzają podatku?!

  • 19. Data: 2016-01-03 19:27:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@o...pl ...

> [...]
    > rozliczać z podatku Belki na jakimś PIT-cie, a jak użyłem mechznizmu
    > zaokrągleń (<=2,49) to musze dopłacić. A ponadto ma być wdrożony jakiś
    > system inwigilacji przelewów który wyłapuje takich jak ja i generować
    > raporty dla "izby skarbowej" (ROTFL)
    >
    > moim zdaniem, oba lwy coś bredzą. Mieszają mechanizm kontroli i
    > ścigania dochodów z nieujawnionych źródeł ze sciąganiem Belki. Mylą
    > komperencje policji skarbowej (UKS) z funkcjami Izby Skarbowej, itd.
    >
    > Interesuje mnie jednak, czy w tym steku bzdur nie ma jakiegoś echa
    > informacji jakiś zmianach w sposobie poboru podatku Belki i korekcie

    W chwili obecnej chyba nie ma juz zysku na zaokrąglaniu - mozna tylko
    stracic...
    Reszta to oczywiście bzdura - rozlicza cię bank.