    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Osoba chora i PIT37
    Date: Wed, 23 Apr 2014 23:06:19 +0200

    Witajcie.

    W tej chwili już osoba ożyła, jest OK :)

    Ale pytanie teoretyczne pozostało.

    Osoba zachorowała (bliska rodzina). Całkowity brak kontaktu, przebywa w
    szpitalu.
    Nie wiadomo, gdzie schowała PIT-y 11 za 2013 rok, nie można znaleźć.
    Od kilku lat rozliczałem osobę (programami z pity.pl) i wysyłałem
    rozliczenie on-line.

    Jeśli teraz nie miałbym dostępu do dokumentów źródłowych, to:

    1.
    Robię "sufitówkę", po czym składa się korektę
    - ale istnieje odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych

    2.
    Zaświadczenie ze szpitala?
    Jest taka opcja?

    3.
    Skopiować dokładnie PIT-37 za rok 2012, że niby osoba (albo program) się
    pomyliła, potem korekta, jak osoba wróciłaby do życia

    Pewnie w przypadku 1 i 3 trzeba by się tłumaczyć przed US, ale chyba
    opcja 3 byłaby "bezpieczniejsza" do wyjaśnienia ;)

    A może jeszcze jakaś inna opcja?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam