  • Data: 2014-04-25 13:31:40
    Temat: Re: Osoba chora i PIT37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Apr 2014, cef wrote:

    > I myślisz, że korekta uwalnia od odpowiedzialności
    > za fałszywe informacje w deklaracji?

    To jest przecież definicja "czynnego żalu" podatkowego :)
    Jak najbardziej obejmuje działanie celowe.
    (z tego powodu, jeśli istnieje prawdopodobieństwo wykrycia
    że deklaracja *umyślnie* została złożona fałszywa, IMVHO czynny
    żal nie jest od rzeczy, bo rzeczywiście "zwolnienie od czynnego
    żalu" dotyczy tylko zwykłej korekty deklaracji).
    Nie działa (AFAIR) jedynie wobec osób, które pełniły kierowniczą
    rolę w przestępstwie zorganizowanym (art.16 par.6 KKS).

    > Kwestia dowodów. IMHO kwestia świadomego podania np zer w deklaracji
    > (łatwość wykazania intencji fałszywych danych)
    > i złożenie deklaracji uwalnia od odpowiedzialnosci
    > za kwestie związane z uszczupleniem i kwotami podatku - ale
    > nie od zarzutu podawania fałszywych danych.
    > Ale to intuicja tak mi podpowiada, bo doświadczeń nie mam żadnych.

    To nie sprawa intuicji, ale art.16 KKS :D

    Kiedyś sprawa przewinęła się już na .prawo - brakuje podobnego mechanizmu
    dla "zwykłych" przestępstw. AFAIR pisał wtedy złodziej, który kogoś
    (dawno) okradł, chciałby sprawę załatwić poprzez zwrot wartości (szkody,
    IMO to niekoniecznie "goła" wartość rynkowa ukradnionych rzeczy,
    ale to inna sprawa), wraz z przyznaniem się, ale w zamian zwolnieniem
    od ukarania. Wychodzi że "niedasię".

    Ale przy podatku się da... :)

    pzdr, Gotfryd