  • 1. Data: 2008-09-30 14:34:23
    Temat: Osoba fizyczna - zlecenia...
    Od: "g...@g...com" <g...@g...com>

    Witam serdecznie,
    nakreślę szybko sytuację. Jestem studentem informatyki i od jakiegoś
    czasu realizuję takie proste zlecenia - poprawka stronki, jakiś
    program napiszę. Zastanawia mnie to, jak ja jako osoba fizyczna
    powinienem to rozliczać i jakie rachunki wystawiać.

    Dziękuję za zainteresowanie.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-09-30 18:45:44
    Temat: Re: Osoba fizyczna - zlecenia...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]
    >program napiszę. Zastanawia mnie to, jak ja jako osoba fizyczna
    >powinienem to rozliczać i jakie rachunki wystawiać.

    Prowadzisz działalność gospodarczą.
    Czyli praktycznie wszystkie przepisy o niej Cię obowiązują.

  • 3. Data: 2008-09-30 20:54:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote
    > Prowadzisz działalność gospodarczą.

    Czemu akurat taka pewność? Może nie robi w sposób zorganizowany. To tu to
    tam "zatrudnia" się na umowę zlec.

  • 4. Data: 2008-09-30 21:49:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:gbu3lv$bjb$1@z-news.pwr.wroc.pl...
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote
    >
    > Czemu akurat taka pewność? Może nie robi w sposób zorganizowany. To tu to
    > tam "zatrudnia" się na umowę zlec.

    Nic o tym nie wiedząc? ;-)

  • 5. Data: 2008-10-01 11:39:00
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 30 Sep 2008 20:45:44 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Prowadzisz działalność gospodarczą.
    > Czyli praktycznie wszystkie przepisy o niej Cię obowiązują.

    DG według jakiej ustawy?

    Bo co zrobisz z tymi co to "pracują" nieraz od kilku lat na umowę zlecenie
    i jakoś nikt im nie każe gonić do gminy i rejestrować DG?

  • 6. Data: 2008-10-01 15:14:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > DG według jakiej ustawy?

    Tej o dg.
    A VAT tym bardziej.

    > Bo co zrobisz z tymi co to "pracują" nieraz od kilku lat na umowę zlecenie
    > i jakoś nikt im nie każe gonić do gminy i rejestrować DG?

    Może dlatego że to zlecenie mają, nie sądzisz?

  • 7. Data: 2008-10-02 05:43:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 01 Oct 2008 17:14:55 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

    > Może dlatego że to zlecenie mają, nie sądzisz?

    A dlaczego zakładasz, że grazkas nie ma zlecenia?

  • 8. Data: 2008-10-02 06:55:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A dlaczego zakładasz, że grazkas nie ma zlecenia?

    Umiem czytać.
    Skoro pyta się jak to rozliczać i jak wystawiać rachunki, to znaczy że tego
    nie robi, czyli nie ma umów zlecenia jako takich.