  • 1. Data: 2008-09-30 09:50:48
    Temat: Co to jest PCC
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Witam.
    Mam pytanie natury czysto filozoficznej. Otóż, czy mógłby ktoś mi
    wyjaśnić co to jest PCC?? Ale nie na zasadzie definicji czy odesłania do
    KC, tylko po co to jest?? Za co Państwo zabiera mi z mojej prywatnej
    kieszeni 2% transakcji?? Pytam, bo nie mogę tego zrozumieć.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski

  • 2. Data: 2008-09-30 10:01:36
    Temat: Re: Co to jest PCC
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Buster" <r...@w...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co to jest PCC?? Ale nie na zasadzie definicji czy odesłania do KC, tylko
    > po co to jest?? Za co Państwo zabiera mi z mojej prywatnej kieszeni 2%

    Za to że masz obywatelstwo, tu żyjesz, zarabiasz, handlujesz.

  • 3. Data: 2008-09-30 10:51:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Buster pisze:
> [...]
    > KC, tylko po co to jest?? Za co Państwo zabiera mi z mojej prywatnej
    > kieszeni 2% transakcji?? Pytam, bo nie mogę tego zrozumieć.

    Kiedyś to się chyba nazywało podatek od wzbogacenia: kupujesz dom,
    samochód, to się "wzbogacasz" (choć to absurd, bo Twoje aktywa pozostają
    niezmienione). Teraz jest to PCC, czyli podatek od czynności
    cywilno-prawnych.

    Jaki jest sens istnienia tego podatku? Nie ma. Jedynym sensem jest
    to, że po prostu jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-09-30 13:22:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@w...p.lodz.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > KC, tylko po co to jest?? Za co Państwo zabiera mi z mojej prywatnej
    > kieszeni 2% transakcji?? Pytam, bo nie mogę tego zrozumieć.

    za to ze np. kupujac dom na kredyt na 30 lat biora od ciebie tylko 19%
    podatku dochodowego i zebys sie za bardzo nie dorobił to jeszcze ci
    dopierdola 2% od wartosci...

    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
    Bird Johnson

  • 4. Data: 2008-09-30 13:22:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Za to że masz obywatelstwo, tu żyjesz, zarabiasz, handlujesz.

    myslałem ze za to zabieraja dochodowy, ZUS i vat.
    PCC za cos innego, bo przeciez kazdy ma obywatelstwo, zyje a nie kazdy
    placi PCC.

    "Demokracja prowadzi do dyktatury"
    Platon

  • 6. Data: 2008-09-30 14:14:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 30 wrzesień 2008 12:51
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gbt0b9$486$2@news.onet.pl>):

    > Jaki jest sens istnienia tego podatku? Nie ma. Jedynym sensem jest
    > to, że po prostu jest.

    A jaki jest sens istnienia PIT czy VAT?
    PCC jest na mój gust uzupełnieniem PIT. Skoro nie płacisz PIT od tej
    sprzedaży, to jest PCC.... W sumie fajnie, bo dużo niższy :D

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2008-09-30 14:52:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A jaki jest sens istnienia PIT czy VAT?
    > PCC jest na mój gust uzupełnieniem PIT. Skoro nie płacisz PIT od tej
    > sprzedaży, to jest PCC.... W sumie fajnie, bo dużo niższy :D

    placisz od sprzedazy czy od kupna? Bo ja musiałem zaplacic 2% wartosci przy
    kupnie mieszkania i za chiny tego nie rozumiem, zwlaszcza ze placiłem
    pieniedzmi z ktorych pobrano lub pobierze mi sie w przyszłosci PIT.
    Masz jakis sposób jak nie placic PIT i zarabiac???

    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU
    W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACĘ WE KRWI CZY W DUPIE

  • 8. Data: 2008-09-30 18:43:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:30092008.2A8BFDB6@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > myslałem ze za to zabieraja dochodowy, ZUS i vat.

    I pcc też.
    Podatek jak każdy inny i do równego zmarnowania przez państwo.

    > PCC za cos innego, bo przeciez kazdy ma obywatelstwo, zyje a nie kazdy
    > placi PCC.

    Nie ma obowiązku.
    Nie dokonuj czynności cywilnoprawnych, nie będziesz płacił.

  • 9. Data: 2008-09-30 20:29:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:gbtc8i$h5q$2@news.onet.pl>:

    > PCC jest na mój gust uzupełnieniem PIT. Skoro nie płacisz PIT od tej
    > sprzedaży, to jest PCC....

    Że jak? Sprzedaję samochód po pół roku używania -- nie płacę PIT, a
    PCC mi powiewa, bo to problem nabywcy...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2008-09-30 20:37:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Nie ma obowiązku.
    > Nie dokonuj czynności cywilnoprawnych, nie będziesz płacił.

    no wlasnie. Nie piszmy wiec za co, po co itp. To po prostu kolejny haracz.
    Jak sobie pomysle ze to wlasciwie ten sam podatek ktory kiedys nazywał sie
    podatkiem od wzbogacenia tylko ze zmieniona nazwa zeby ludzi nie
    denerwowac, to nie moge dojsc do tego, w jaki sposób wzbogaciłem sie
    kupujac dom z kredytu zaciagnietego na kilkadziesiat lat...
    P.S. W nastepnych wyborach zaglosuje na partie która widzac absurd tego
    podatku postanowi go zlikwidowac.

    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
    abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho