  • 1. Data: 2008-09-30 05:58:39
    Temat: Zaliczka PIT - zaległość
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

    Witam.

    Rozliczam PIT kwartalnie. W drugim kwartale wkradł mi się mały błąd, w
    wyniku, którego zaliczka za 2 kwartał została wpłacona w nieprawidłowej
    wartości (za mała kwota o 304 PLN). Odkryłem błąd i chciałbym dokonać wpłaty
    różnicy. Przychodzą mi do głowy 2 możliwości:

    1. Zaległość dodaję do zaliczki za 3 kwartał - wadą tego rozwiązania jest
    to, że zaliczka za 4 kwartał jest w tej samej kwocie co 3, zatem będę mieć
    nadpłatę
    2. połowę zaległości dodaję do zaliczki za 3 kwartał i tym samym do zaliczki
    za 4 kwartał

    Czy to jest słuszne rozwiązanie? Jeżeli mam inne możliwości, to proszę o
    wskazanie ich.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-09-30 06:11:50
    Temat: Re: Zaliczka PIT - zaległość
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 30 Sep 2008 07:58:39 +0200, E napisał(a):

> [...]
    > za 4 kwartał
    >
    > Czy to jest słuszne rozwiązanie? Jeżeli mam inne możliwości, to proszę o

    A nie możesz tak normalnie?
    Wpłacasz osobnym przelewem 304 zł podając kod, że to za 2 kwartał i
    doliczając odsetki, jeśli nie są mniejsze od bodajże 6,60 (nawiasem mówiąć
    listy zdrożały - czy to się też zmieniło?)

  • 3. Data: 2008-09-30 06:29:58
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

> [...]
    > doliczając odsetki, jeśli nie są mniejsze od bodajże 6,60 (nawiasem mówiąć
    > listy zdrożały - czy to się też zmieniło?)

    Jeżeli tak można, to chętnie to zrobie. Jak policzyć odsetki?

  • 4. Data: 2008-09-30 06:49:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 30 Sep 2008 08:29:58 +0200, E napisał(a):

    > Jak policzyć odsetki?

    Google, "kalkulator odsetkowy" i masz do wyboru do koloru.

  • 5. Data: 2008-09-30 07:18:15
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

> [...]
    > doliczając odsetki, jeśli nie są mniejsze od bodajże 6,60 (nawiasem mówiąć
    > listy zdrożały - czy to się też zmieniło?)

    Czy US "domyśłi się" ile z tej kwoty to zaliczka a ile odsetki? Czy przy
    rozliczaniu PIT rocznego nie dojdzie do stanu, kiedy US stwierdzi, że suma
    zaliczek jest większa nic wskazane kwoty w zeznaniu rocznym?

  • 6. Data: 2008-09-30 07:55:47
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "E" <...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:gbsjsl$ngf$1@news.onet.pl...

    > Czy US "domyśłi się" ile z tej kwoty to zaliczka a ile odsetki?
    > Czy przy rozliczaniu PIT rocznego nie dojdzie do stanu,
    > kiedy US stwierdzi, że suma zaliczek jest większa nic
    > wskazane kwoty w zeznaniu rocznym?

    Moim zdaniem domyśli się. :) Ale jeśli masz wątpliwości,
    to dopisz w tytule wpłaty "w tym odsetki za zwłokę XX zł".

    Jeśli Ci się dopisek nie mieści, zrób dwie wpłaty i jednej
    daj normalnie tytuł "zaliczka PIT" (lub coś w tym rodzaju,
    jak tam zwykle piszesz), a drugiej odpowiednio z dopiskiem
    "zaliczka PIT - odsetki za zwłokę".

    W końcu przecież te wpłaty ludzie księgują, nie automat,
    dwa słowa wyjaśnienia w tytule im wystarczą. Tym bardziej
    wystarczą Tobie - jeśli Cię wezwą do wyjaśnień, tytułami
    na dowodach wpłat wykażesz, że uregulowałeś należności
    i odsetki.

    Maciek

  • 7. Data: 2008-09-30 08:41:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 30 Sep 2008 09:55:47 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]

    A myślisz, że tam nie potrafią sobie odsettek policzyć?

    > Moim zdaniem domyśli się. :) Ale jeśli masz wątpliwości,
    > to dopisz w tytule wpłaty "w tym odsetki za zwłokę XX zł".

    Nie ma pola na takie dopiski na druku pzelewu podatkowego.

    > Jeśli Ci się dopisek nie mieści, zrób dwie wpłaty i jednej
    > daj normalnie tytuł "zaliczka PIT" (lub coś w tym rodzaju,
    > jak tam zwykle piszesz), a drugiej odpowiednio z dopiskiem
    > "zaliczka PIT - odsetki za zwłokę".

    Patrz wużej.

> [...]
    > wystarczą Tobie - jeśli Cię wezwą do wyjaśnień, tytułami
    > na dowodach wpłat wykażesz, że uregulowałeś należności

    Problem jest nieco inny. Od ukarania za błędne zaniżenie wpłaty podatku
    zwalnia złożenie poprawnej korekty deklaracji i wpłacenie zaległości. Ale
    od czasu zniesienia PIT-5 deklaracji nie składa się, więc niektórzy
    twierdzą, że formalnie rzecz biorąc nie ma obecnie metody na uniknięcie
    kary. Teoretycznie podobno nie ma nawet w tej sytuacji możliwości złożenia
    "czynnego żalu". W praktyce jednak szansa, że E zostanie ukarany jest
    raczej niewielka. Na wszelki wypadek na jego miejscu złożyłbym jednak tuż
    po wpłacie pisemko zatytułowane "Czynny żal" zawierające informację o
    opóźnionej wpłacie z podaniem jakichś wyjaśnień przyczyny. W tym pisemku
    można napisać, że wpłata zawiera xxx zaległości i yyy odsetek.

  • 8. Data: 2008-09-30 09:15:06
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    jureq pisze:

    > A myślisz, że tam nie potrafią sobie odsettek policzyć?

    > Nie ma pola na takie dopiski na druku pzelewu podatkowego.
    bzdury Waś mówisz,

    nie jeden raz musiałem dopisac 1-2 słowa

    przelewy przez bz wbk
    i mam gdzie wpisac

    > Patrz wużej.
    właśnie, patrz wyżej.

> [...]
    > opóźnionej wpłacie z podaniem jakichś wyjaśnień przyczyny. W tym pisemku
    > można napisać, że wpłata zawiera xxx zaległości i yyy odsetek.
    nom.

    --
    pozdros
    icek

  • 9. Data: 2008-09-30 09:46:59
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

> [...]
    > opóźnionej wpłacie z podaniem jakichś wyjaśnień przyczyny. W tym pisemku
    > można napisać, że wpłata zawiera xxx zaległości i yyy odsetek.

    Może być tak:

    Zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia skarbowego

    (czynny żal)

    Stosownie do treści art. 16 par. 1 i 4 kodeksu karnego skarbowego
    zawiadamiam o popełnieniu przeze mnie czynu zabronionego polegającego na
    tym, że w przepisanym terminie nie wpłaciłem prawidłowej kwoty zaliczki
    PIT-5. Jednocześnie informuję, że przy popełnieniu wykroczenia nie
    współdziałałem z innymi osobami. Jako załącznik do zawiadomienia składam
    potwierdzenie przelewu. Jednocześnie informuję, że uiściłem 313,00 złotych
    (w tym odsetki w wysokości 9,00 złotych) tytułem dopłaty zaliczki PIT-5 za
    2 kwartał podatku dochodowego od osób fizycznych w roku 2008.

  • 10. Data: 2008-09-30 09:52:47
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

> [...]
    > złotych (w tym odsetki w wysokości 9,00 złotych) tytułem dopłaty zaliczki
    > PIT-5 za 2 kwartał podatku dochodowego od osób fizycznych w roku 2008.

    Mała poprawka:

[...]

    PIT-5. Powyższe zostało spowodowany pomyłką w wyliczeniu kwoty zaliczki