  • 1. Data: 2008-09-30 16:54:22
    Temat: Zakładanie firmy po studiach
    Od: LifeGuard <a...@g...com>

    Witam.
    Niedawno się obroniłem, czyli skończyłem studia. Pracuje w firmie
    gdzie raczej nie prędko bede mógł myśleć o umowie o pracę. Jako że
    państwo juz nie bedzie płacić mi za ubezpieczenie zdrowotne. Chciałbym
    w zwiazku z tym założyć firmę by móc rozliczać się z ZUSem, i
    dodatkowo zalegalizować swoj drugi fach - projektowanie i wykonywanie
    stron internetowych.
    Mam w związku z tym pytania do osób lepiej oriętujących się w tej
    materii ode mnie (przeczytałem juz troche o tym ale przepisy sie
    zminiają i nie wiem co jest aktualne a co nie):

    1. Słyszałem, że przez pierwszy rok lub dwa lata płaci sie niskie
    stawki za ZUS (ok 100zł), czy to prawda?
    2. Jaki rodzaj działalnosci byłby dla mnie najbardziej odpowiedni?
    3. Słyszałem o dofinansowaniach do firmy (bezzwrotne pożyczki albo
    coś) na jakich zasadach to działa?
    4. Ciężka jest księgowość jednoosobowej firmy? Czy poradze sobie? :)

  • 2. Data: 2008-09-30 17:13:51
    Temat: Re: Zakładanie firmy po studiach
    Od: LifeGuard <a...@g...com>

    5. mam juz NIP jako osoba fizyczna, co się z nim stanie jak założę
    firmę?

  • 3. Data: 2008-09-30 17:29:40
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    LifeGuard pisze:
    > 1. Słyszałem, że przez pierwszy rok lub dwa lata płaci sie niskie
    > stawki za ZUS (ok 100zł), czy to prawda?

    Okolo 300 z czego czesc jest twoim kosztem oraz czesc sie da odpisac od
    podatku.

    > 4. Ciężka jest księgowość jednoosobowej firmy? Czy poradze sobie? :)

    Dasz rade o ile sporo poczytasz.

  • 4. Data: 2008-09-30 19:13:24
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    LifeGuard pisze:
    > 5. mam juz NIP jako osoba fizyczna, co się z nim stanie jak założę
    > firmę?

    Nic. Firma to Ty, NIP będzie od tej pory osobistym i "firmowym" zarazem :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 5. Data: 2008-09-30 21:13:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2008, LifeGuard wrote:

    > 1. Słyszałem, że przez pierwszy rok lub dwa lata płaci sie niskie
    > stawki za ZUS (ok 100zł), czy to prawda?

    Ściśle rzecz biorąc, nieprawda. MOŻNA tak zrobić, jak się wybierze
    odpowiednią kategorię w deklaracji :)

    > 2. Jaki rodzaj działalnosci byłby dla mnie najbardziej odpowiedni?

    Jednoosobowa DG.
    A poważniej, to napisz co masz na myśli pod słowem "rodzaj"!

    > 4. Ciężka jest księgowość jednoosobowej firmy? Czy poradze sobie? :)

    Hm... jak pierwszy raz polazłem na konsultacje do doradcy podatkowego,
    to co nieco się nasłuchałem ;), człowiek się jednak uczy na błędach :D
    A co byś sobie nie poradził...

    pzdr, Gotfryd