  • 1. Data: 2008-09-30 13:33:56
    Temat: Opłata za pieczątkę, wpis do EDG - koszt?
    Od: "Sheen" <z...@v...pl>

    Jeśli jako datę rozpoczęcia działalności i założenia księgi przychodów i
    rozchodów podałem 01.10, to czy mogę wpisać do kosztów za październik wydatki
    na:
    - pieczątkę firmową
    - zakup druków KPiR, ewidencji środków trwałych, ewidencji wyposażenia
    - opłatę za wpis do ewidencji działalności gosp.

    Wszystkie powyższe wydatki są udokumentowane fakturami lub dowodem wpłaty z
    datą wrześniową.

  • 2. Data: 2008-09-30 21:02:25
    Temat: Re: Opłata za pieczątkę, wpis do EDG - koszt?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2008, Sheen wrote:

> [...]
    > - zakup druków KPiR, ewidencji środków trwałych, ewidencji wyposażenia
    > - opłatę za wpis do ewidencji działalności gosp.

    Przejrzyj archiwa.
    "Uwaza się że tak" (uważającymi są interpretatorzy z US/IS).
    Popatrz na to tak: przychody i wydatki, nawet jeśli nie odbywają się
    w okresie ani *faktycznego* ani *formalnego* (rejestracja) prowadzenia
    DG, lecz *dotyczą* DG z mocy przepisów, zalicza się do DG i już.
    A np. opłata za wpis doskonale nadaje się na dowód: z samej mocy prawa
    nie może ona stanowić DG (bo z mocy prawa dotyczy czynności prawnej
    dokonywanej "przed"), jednocześnie bezspornie DOTYCZY DG (bo bez
    niej legalne uzyskiwanie przychodów z DG jest niemożliwe).

    pzdr, Gotfryd