  • 1. Data: 2002-09-10 11:47:06
    Temat: Oswiadczenie o sposobie rozliczania z US
    Od: "syrenka" <s...@i...pl>

    Witam,
    prosze o pomoc w takiej sprawie :
    wraz z zona prowadzimy od 1999r niewielka dzialalnosc (handel i uslugi) od
    poczatku rozliczalismy sie z U.S.na ksiazce przychodów i rozchodów .
    Problem w tym ze nie zlozylismy w przewidzianym terminie do U.S. deklaracji
    o sposobie rozliczania tejze dzialalnosci za rok 2001 oraz biezacy .
    Dostalismy wezwanie do U.S. do kontroli a telefonicznie dowiedzielismy sie ,
    ze bedziemy potraktowani za ten okres jako "ryczaltowcy" z czym wiaze sie
    wystapienie zaleglego podatku (który nie wystepowal na ksiazce) i
    oczywiscie kara za nie zlozenie PIT28 (dla ryczaltowców) oraz odsetki od
    zaleglych podatków .
    Wszystkie dokumenty czyli ksiazka i rachunki sa prowadzone bez zarzutu,
    miesiecznych deklaracji podatkowych nie skladalismy poniewaz nie wystepowal
    podatek ze wzgledu na nie wielkie przychody,rozliczenie roczne zostalo
    zlozone w terminie i rozliczone .
    Czy nie zlozenie tego oswiadczenia z naszej winy ale nie zlej woli moze byc
    podstawa do wszczecia takich sankcji przez U.S wobec naszej firmy?
    Czy jest jakis sposób zeby wybrnac z tej sytuacji?

    Sylwia i Krzysztof

  • 2. Data: 2002-09-10 12:18:21
    Temat: Re: Oswiadczenie o sposobie rozliczania z US
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "syrenka" <s...@i...pl> wrote in message
    l...
> [...]
    od
    > poczatku rozliczalismy sie z U.S.na ksiazce przychodów i rozchodów

    Nie mam dla Panstwa dobrych wiadomosci...
    moze koledzy cos wymysla

    Boguslaw.

  • 3. Data: 2002-09-10 12:46:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Sep 2002, syrenka wrote:

> [...]
    >+ ze bedziemy potraktowani za ten okres jako "ryczaltowcy" z czym wiaze sie

    Niestety, takie praktyki US były wielokroć opisywane w prasie :(
    [...]
    >+ Czy nie zlozenie tego oswiadczenia z naszej winy ale nie zlej woli moze byc
    >+ podstawa do wszczecia takich sankcji przez U.S wobec naszej firmy?
    >+ Czy jest jakis sposób zeby wybrnac z tej sytuacji?

    "Przejść na KPiR" w tym roku - chyba przez wykonanie operacji
    gosporadczej która jest wyłączona z ryczałtu.
    Za zeszły rok - pomysłu nie znam :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-09-10 20:50:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 10 Sep 2002 14:46:57 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > "Przejść na KPiR" w tym roku - chyba przez wykonanie operacji
    >gosporadczej która jest wyłączona z ryczałtu.
    > Za zeszły rok - pomysłu nie znam :(

    Jeśli urząd jeszcze nie kontrolował, to szybko <ja tego nie
    powiedziałem> dopisać coś za zeszły rok z takiego zakresu :-) </ja
    tego nie powiedziałem>

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-09-10 21:12:54
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@i...pl:

> [...]
    > 2001 oraz biezacy . Dostalismy wezwanie do U.S. do kontroli a
    > telefonicznie dowiedzielismy sie , ze bedziemy potraktowani za ten

    Mogę spytać, który to US jest tak skrupulatny??? Może naraziliście się
    komuś kto się mści, ponieważ np. w Poznaniu jeszcze nie słyszałem o takim
    ukaraniu podatników.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 6. Data: 2002-09-11 07:07:39
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik Budzik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:1...@b...poznan.pl...
    > Tako rzecze s...@i...pl:

    > Mogę spytać, który to US jest tak skrupulatny??? Może naraziliście się
    > komuś kto się mści, ponieważ np. w Poznaniu jeszcze nie słyszałem o takim
    > ukaraniu podatników.

    To jest praktyka chyba dość powszechna. Swego czasu prasa specjalistyczna
    opisywała szeroko praktyki US, gdzie skrupulatnie notuje się takie
    niedopatrzenia podatników i po odczekaniu paru lat, kiedy to odsetki są
    spore wzywają do "wyjaśnienia".
    Nie wiem, czy wykonanie czynności wykluczonych spod ryczałtu może wpłynąć
    na decyzję US. Tu przecież nie chodzi o logikę w normalnym tego słowa
    znaczeniu, ale o skubnięcie zapominalskiego podatnika. Swego czasu byłam
    również przekonana, że takie oświadczenie piszemy raz na początku
    działalności i obowiązuje ono cały czas. Aż tu na jakimś szkoleniu pani
    biegły rewident oświeciła mnie,że oświadczenia takie składamy corocznie,
    nawet jeśli jasne jest,że swojej działalności nie możemy rozliczać
    ryczałtowo, to i tak formalnie musimy się tego ryczałtu zrzec i wybrać KPiR.
    Moim zdaniem paranoja, ale jaka możliwość dla US - cały czas są tacy, którzy
    nie wiedzą...

    Pozdrawiam, Graszka.

  • 7. Data: 2002-09-11 08:31:43
    Od: "syrenka" <s...@i...pl>

    Dziękujemy za wszystkie porady i wsparcie, dzisiaj byliśmy w US na
    "kontroli" okazało się , że musimy złożyć te oświadczenie i rozliczyć się za
    ten rok na zasadzie ryczałtu ,kary za nie złożenie w terminie nie będą
    naliczać.
    Pozdrowienia
    Sylwia i Krzysztof

  • 8. Data: 2002-09-11 09:07:53
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik syrenka <s...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@1...114.189.27...
> [...]
    za
    > ten rok na zasadzie ryczałtu ,kary za nie złożenie w terminie nie będą

    Gratulacje!!! Który to US? Ludzko do Was podeszli! A podobno to jest termin
    który nie ulega przywróceniu. Czyli wszystko zależy...
    Miło przeczytać na tej liście coś optymistycznego.
    Graszka.