  • 1. Data: 2002-09-10 13:36:22
    Temat: -= Kontrol a Druki TAX-FREE =-
    Od: "-= KONTROLOWANY =-" <k...@w...pl>

    Jest to dla mnie bardzo ważne, mam obecnie kontrole z US i podważają oni
    dokumenty TAX-FREE !!!

    Po prostu migają się od zwrotu pieniędzy

    Gdzie mogę znaleźć szczegóły na temat wypełniania druków TAX-FREE.

    Chodzi mi o przepisy które regulują warunki zwrotu VAT -u dla podatnika
    który już dokonał wypłaty gotówki TURYSTOM.

    Kiedy taki podatnik nie ma możliwości ubiegania się o zwrot podatku do US.

    Pomocy

  • 2. Data: 2002-09-10 14:06:34
    Temat: Re: -= Kontrol a Druki TAX-FREE =-
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "-= KONTROLOWANY =-" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > który już dokonał wypłaty gotówki TURYSTOM.
    >
    > Kiedy taki podatnik nie ma możliwości ubiegania się o zwrot podatku do US.

    ------------------
    Ustawa o Vat art.21a to przede wszystkim chyba jeszcze jakieś rozporządzenie
    o wysokości zakupów.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-09-10 14:18:11
    Od: "-= KONTROLOWANY =-" <k...@w...pl>

    Na poczatku dziękuję za odpowiedź. Artykuł przez Panią wymieniony jest mi
    znany i artykuł dotyczący kwoty zakupów.

    Jednak interesuje mnie działanie w stronę PAŃSTWO-->Sprzedawca .

    Jak dokładnie powinien być wypełniony dokument TAX-FREE.

    Czy np. kwota słownie powinna być wpisana w języku polskim czy w ojczystym
    języku turysty?? I czy brak kwoty słownie jest powodem do odrzucenia takiego
    dokumentu??

    Czy do TAX-FREE koniecznie powinno być dopięte KW?? Itp...

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-09-10 14:27:06
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    takiego
    > dokumentu??
    >
    > Czy do TAX-FREE koniecznie powinno być dopięte KW?? Itp...

    ---------------------------
    Ja wypełniam w języku polskim nie podpinam KW bo kwitownie odbioru gotówki
    jest na Tax Free.Chociaż jak byli u nas na kontroli to pytali się o KW ale
    kiedy powiedziałam że kwituje na Tax Free to odpuscili
    Jolka

  • 5. Data: 2002-09-10 14:37:46
    Od: "-= KONTROLOWANY =-" <k...@w...pl>

    No to fajnie , że odpuścili. U mnie zapowiada się inaczej... Czepiają się
    wszystkiego gdyż kwota VAT jest rzędu kilkuset tysięcy zł..

    W ustawie VAT jest mowa , że stosowny minister określi wzór druku i
    pieczęci. Ja właśnie chcę dotrzeć do ustawy która mówi wyraźnie i
    jednoznacznie ,że pokwitowanie odbioru gotówki powinno być na KW i TAX-FREE
    lub tylko na KW przypiętym do TAX-FREE.

    Czy np. brak podpisu turysty na TAX-FREE a obecność jego na KW przypiętym do
    tego dokumentu jest podstawą do odrzucenia takiego dokumentu??

    Księgowa rozkłada ręce i nie wie!!! Ja szukam przepisów!!

    Jeżeli chodzi o znajomość przepisów to ludzie z US podczas kontroli prosili
    o interpretacje przepisów , gdyż nie były one jednoznaczne!!

    Np. czy faktura która została skompensowana jest traktowana jako zapłacona??

    Jeżeli organy kontroli nie potrafią same zinterpretować przepisów to jak ma
    to zrobić zwykły podatnik??

    Ręce opadają...

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-09-10 15:10:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Sep 2002, -= KONTROLOWANY =- wrote:
    [...w kwestii TAX-FREE nie mam nic do powiedzenia...]
    >+ Np. czy faktura która została skompensowana jest traktowana jako zapłacona??

    AFAIK tak. Pamiętam że sprawa była już na grupie wałkowana, a ponieważ
    z "problemem" (tj. podważaniem faktu że kompensata jest zapłatą)
    już się spotkałem - to przygladałem się dostępnej wiedzy.
    I jak pamiętam (bez "podstawy" :(, niestety) - kompensata stanowi
    jak najbardziej prawidłową zapłatę.

    BTW: przepraszam za straszliwą ilość literówek w poprzednich postach,
    ale miałem tak duże opóźnienia że edycja mi średnio "wychodziła" :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-09-11 06:50:00
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    zapłacona??

    > Jeżeli organy kontroli nie potrafią same zinterpretować przepisów to jak

    -----------------------------
    Raczej specjalnych rozporządzeń o tym jaki dokumenty powinny być
    potwierdzeniem pobrania gotówki nie ma.
    Jest tylko rozporządzenie o znaku i dokumnetach potwierdzający wywóz
    .Rozporządzenie Ministra Finasów z 24 Sierpnia 1999 ale pewnie też je
    znasz.
    Uważam , że wasz US próbuje szukać dziury w całym żeby tylko nie zwrócić
    podatku.My nie mamy takich zwrotów Vat ( kilka set tys.) ale występowałam o
    zwrot Vat około 50000 ;- ale dotyczyło to Tax Free i export ( SAD) i też się
    zawsze czepiają ( jednego zwrotu nie mam od września 2001 ) bo niby coś
    sprawdzają.

  • 8. Data: 2002-09-11 09:44:00
    Od: "Michal" <n...@l...pl>

    Witam , a cala kontrola jest pewnie napedzona przez konkurencje, niby jaka
    wasza wina ze macie najlepsze ceny w Bialymstoku ???

    a co do ksiegowej jesli jak mowisz rozklada rece ...no coz nie ona jedna
    jest na swiecie

    Michał

  • 9. Data: 2002-09-11 10:13:56
    Od: "-= KONTROLOWANY =-" <k...@w...pl>

    Napędzoną przez konkurencję to mieliśmy w styczniu z UKS-u.. Po tamtej
    mieliśmy kilka z US a teraz kolejna, ale ta była oczywista i wiązała się ze
    zwrotem podatku VAT. Siedzą już prawie miesiąc!!

    Co do ilości kontroli , to chyba bijemy rekordy....

    Ale cóż, jak to stwierdzili kontrolerzy z UKS-u ".. kogo mamy kontrolować
    jak nie was..?" i zapowiedzieli wizytę za rok..

    Jako uczciwi ludzie nie mamy się czego obawiać , ale niepotrzebnie się
    człowiek denerwuje..

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-09-11 18:16:50
    Temat: audyt podatkowy
    Od: b...@p...onet.pl (Robert Borysiewicz)

    Czy ktokolowiek z was skorzystał kiedykolwiek z oferty audytu podatkowego
    firmy Pana Modzelewskiego ? Jakie sa wasze opinie o korzyściach płynących ze
    skorzystania z takiego audytu. Czy ma to zanaczenie dla urzędu skarbowego ?
    Pozdrawiam
    Robi