  • 1. Data: 2003-04-28 20:35:33
    Temat: PIT 11 co u diabla w 38 polu?
    Od: dan <d...@p...pl>

    Witam

    mam takie drobne pytanie - moze ktos mi to wyjasni. Pracuje w firmie na
    umowe o prace, od czasu do czasu otrzymuje dodatkowa robote na umowe o
    dzielo z przepisaniem praw autorskich. Kasa za umowy o dzielo jest
    przelewana lacznie z wynagrodzeniem na konto.
    Zastanawia mnie jedna rzecz - dlaczego kwota umow o dzielo wpisana jest
    w pole 38 i 39 zamiast w 62 i 63 w PIT 11?

    Sprawdzalem PIT 11 z 2001 i umowy o dzielo byly wpisane w p. 62 i 63.

    Dlaczego tak wlasnie zostaly potraktowane umowy o dzielo? ciekawi mnie
    tym bardziej bo wychodzi ze mam cos do zaplacenia a liczylem na drobny
    zwrot.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 2. Data: 2003-04-28 20:53:07
    Temat: Re: PIT 11 co u diabla w 38 polu?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "dan" <d...@p...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Dlaczego tak wlasnie zostaly potraktowane umowy o dzielo? ciekawi mnie
    > tym bardziej bo wychodzi ze mam cos do zaplacenia a liczylem na drobny

    Pola 62 i 63 sa na umowy o dzielo, nie wazne czy z 20%, czy 50% koszty
    uzyskania.
    Pola 38 i 39 sa na pensje pracownika wyliczane z 50% kosztami.
    To dwie rózne rzeczy.

    Jezeli podpisywales oddzielne umowy o dzielo, to powinny byc one wykazane w
    62 i 63.
    Jezeli natomiast bylo to, ze tak powiem 'ustnie', to mamy dwie wersje.
    a) potraktowali to po prostu w ten sposób, ze czesc twojego wynagrodzenia z
    tytulu umowy o prace podlega kosztom 50%.
    Np. ja tak wlasnie mam.
    b) ksiegowej sie pomylilo.

    Która wersja jest prawidlowa to trudno powiedziec. Moze ksiegowa wyliczyla,
    ze wersja a) wychodzi dla firmy taniej.
    Tylko nie bardzo mi tu pasuje, ze raz w miesiacu to jest, a raz nie, bo to
    by wymagalo aneksów do umowy o prace.

    Jesli chodzi o rozliczenie z punktu widzenia pit-37 to wychodzi dokladnie na
    to samo.

  • 3. Data: 2003-04-28 22:22:49
    Od: dan <d...@p...pl>

> [...]
    > a) potraktowali to po prostu w ten sposób, ze czesc twojego wynagrodzenia z
    > tytulu umowy o prace podlega kosztom 50%.

    Sa to na pewno umowy o dzielo.

> [...]
    > by wymagalo aneksów do umowy o prace.
    > Jesli chodzi o rozliczenie z punktu widzenia pit-37 to wychodzi dokladnie na

    O widzisz tym ostatnim zdaniem mnie oswieciles :) Na wszystko co
    zarobilem dalem roczny ryczalt uzyskania i dlatego mi ciagle wychodzilo
    ze mam cos do placenia a jak rozpisywalem na 62 i 63 pole wygladalo
    wtedy zejest OK.

    Dzieki wielkie
    Pozdrawiam
    Dan