    Date: Mon, 26 Jan 2009 00:14:16 +0100
    From: Krzysztof Kozłowski <k...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: PIT-28, zgryz z zaokrąglaniem

    Hej. Wynajmowałem w 2008 mieszkanie w listopadzie i grudniu - muszę
    złożyć PIT-28 (zwykła osoba fizyczna bez działalności). Wypełniam ww.
    druk i mam 2 problemy:

    a) wpłacane w ciągu 2008 roku zaliczki były zaokrąglane w górę
    (wychodziło 229,50 PLN wiec wpłacałem do US 230 PLN). Wypełniam PIT
    przez program PITY 2008 IPS, a ten oblicza należny ryczałt bez
    zaokrągleń - bierze całkowite przychody i sobie mnoży przez 8,5% co mu
    daje 459 PLN. Która kwota jest prawidłowa? Czy 2*230 = 460 PLN czy
    jednak 459 PLN które podaje program?

    b) co powinienem wpisać w części L? To co było należne, czyli w
    listopadzie 230 PLN, w grudniu 230 PLN? Wtedy się nie będzie zgadzać
    suma tych stawek i wyjdzie 460 zamiast 459.

    Wychodzi z tego jakiś niezły absurd. Będę wdzięczny za pomoc.

    KK