  • 1. Data: 2009-01-25 23:14:16
    Temat: PIT-28, zgryz z zaokrąglaniem
    Od: Krzysztof Kozłowski <k...@n...com>

    Hej. Wynajmowałem w 2008 mieszkanie w listopadzie i grudniu - muszę
    złożyć PIT-28 (zwykła osoba fizyczna bez działalności). Wypełniam ww.
    druk i mam 2 problemy:

    a) wpłacane w ciągu 2008 roku zaliczki były zaokrąglane w górę
    (wychodziło 229,50 PLN wiec wpłacałem do US 230 PLN). Wypełniam PIT
    przez program PITY 2008 IPS, a ten oblicza należny ryczałt bez
    zaokrągleń - bierze całkowite przychody i sobie mnoży przez 8,5% co mu
    daje 459 PLN. Która kwota jest prawidłowa? Czy 2*230 = 460 PLN czy
    jednak 459 PLN które podaje program?

    b) co powinienem wpisać w części L? To co było należne, czyli w
    listopadzie 230 PLN, w grudniu 230 PLN? Wtedy się nie będzie zgadzać
    suma tych stawek i wyjdzie 460 zamiast 459.

    Wychodzi z tego jakiś niezły absurd. Będę wdzięczny za pomoc.

    KK

  • 2. Data: 2009-01-26 10:23:20
    Temat: Re: PIT-28, zgryz z zaokrąglaniem
    Od: "Majka04" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kozłowski" <k...@n...com> napisał
    w wiadomości news:497cf24e$0$29374$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]
    > tych stawek i wyjdzie 460 zamiast 459.
    >
    > Wychodzi z tego jakiś niezły absurd. Będę wdzięczny za pomoc.

    Płacone były zaliczki, a teraz jest podatek należny. Ma być tak jak wyliczył
    program., bo 229,5+229,5 =459,00

  • 3. Data: 2009-01-26 11:38:44
    Od: Krzysztof Kozłowski <k...@n...com>

    Majka04 pisze:

    > Płacone były zaliczki, a teraz jest podatek należny. Ma być tak jak wyliczył
    > program., bo 229,5+229,5 =459,00

    Wpisałem w pole 128 (kwota ryczałtu za grudzień) 230 PLN, ale w polu 114
    "Kwota do zapłaty" zostawiłem 229 PLN. Najwyżej mnie wezwą na dywanik...

    KK

  • 4. Data: 2009-01-28 14:19:00
    Od: Asen <a...@g...com>

    Najem 2x 2700 = 5400
    PIT28
    pola 99,102,109 - 459 zł
    pole 113 - 230 zł
    pole 114 - 229 zł (tyle masz zapłacić z grudzień do 31.01.2009 -
    wynikające z deklaracji)

    pole 126,127 - 230
    pole 128 - 229

    w przyszłym roku będziesz co miesiąc nadpłacać 50gr
    a za grudzień z deklaracji PIT-28 wyjdzie ci 6zł mniej

  • 5. Data: 2009-01-31 17:59:53
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kozłowski" <k...@n...com> napisał
    w wiadomości news:glk7c8$8to$1@achot.icm.edu.pl...

    > Wpisałem w pole 128 (kwota ryczałtu za grudzień) 230 PLN, ale w polu 114
    > "Kwota do zapłaty" zostawiłem 229 PLN. Najwyżej mnie wezwą na dywanik...

    Jeszcze wiekszy zgryz ma znajoma, która akurat poprosiła mnie o radę.
    Zgłosiła ona najem na poczatku sierpnia, a wiec rozpoczęła płacic zaliczki
    we wrzesniu i to z groszami, bez zaokraglenia.
    I co gorsza, w grudniu nie wpłaciła zaliczki podwójnej (za listopad i
    grudzień), ale w grudniu zapłaciła pojedyńcza zaliczkę, a za grudzień
    dokonała tego 20 stycznia br. A teraz mnie pyta, jak wypełnić PIT28 i 28A, a
    ja nie wiem , co odpowiedzoeć?

    p47