  • 1. Data: 2005-04-22 18:20:34
    Temat: PIT-36 a ZUS
    Od: Grzegorz Herb <g...@g...pl>

    Dzień dobry,

    Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że w sprawach podatków jestem dość
    zielony :)

    W roku 2004 wykonałem kilka zleceń na umowę o dzieło. Ponadto od
    października prowadzę działalność gospodarczą (KPiR), jednak w zeszłym
    roku nie miałem jeszcze żadnych przychodów, a moja "działalność"
    ograniczała się jedynie do płacenia składek na ZUS.

    Czy w rozliczeniu w PIT-36 mam wpisać sumę składek na ZUS za
    październik-grudzień 2004 jako odliczenie od podatku? Tzn. składek na
    ubezpieczenie zdrowotne, jeśli dobrze rozumiem.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-04-22 21:20:07
    Temat: Re: PIT-36 a ZUS
    Od: "OPIX" <g...@f...us .tt>

    Użytkownik "Grzegorz Herb" <g...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d4bfie$b46$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > październik-grudzień 2004 jako odliczenie od podatku? Tzn. składek na
    > ubezpieczenie zdrowotne, jeśli dobrze rozumiem.

    składka na ubezpieczenie społeczne -odliczasz od dochodu przed
    opodatkowaniem
    składka na ubezpieczenie -odliczasz 7,75% /zapłaciłeś 8,25% /
    składka -Fundusz Pracy -odliczasz -umieszczając ją jako koszt w KPiR
    rubr. 14

    --
    OPIX

  • 3. Data: 2005-04-23 08:44:50
    Od: "9976" <1...@w...pl>

    a dlaczego fundusz pracy oddzielnie , wg mnie mozesz wszystko czyli zus bez
    zdrowotnego zaliczyc do kosztów albo odjac od dochodu . nie ma koniecznosci
    zaliczania skladek fp do kosztow

    jacek

  • 4. Data: 2005-04-23 11:38:32
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    9976 wrote:
    > a dlaczego fundusz pracy oddzielnie , wg mnie mozesz wszystko czyli
    > zus bez zdrowotnego zaliczyc do kosztów

    Do kosztow raczej mu sie nie oplaca (bo nie ma przychodow) - chyba, ze chce
    sobie wygenerowac strate "na zas" :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-04-23 19:28:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    9976 wrote:
    > a dlaczego fundusz pracy oddzielnie , wg mnie mozesz wszystko czyli
    > zus bez zdrowotnego zaliczyc do kosztów albo odjac od dochodu . nie
    > ma koniecznosci zaliczania skladek fp do kosztow

    Jest taka konieczność, ponieważ funduszu pracy nie możesz
    odliczyć od dochodu. Tam gdzie w updof jest
    mowa o możliwości odliczania
    od dochodu wyraźnie wskazuje się składki na ubezpieczenie
    społeczne - o wpłatach na FP nic nie ma.