  • 1. Data: 2005-04-22 18:19:36
    Temat: Błędna data na fakturze
    Od: Krzysztof Czajka <K...@p...pl>

    Rozpocząłem działalność 1 kwietnia, a 6 kwietnia kupiłem oprogramowanie.
    Niestety sprzedawca wystawił fakturę z datą sprzedaży 6 marca i datą
    wystawienia 31 marca (co skądinąd jest chyba niezgodne z rozporządzeniem MF
    -- fakturę należy przecież wystawiać najpóźniej w ciągu 7 dni od wydania
    towaru). W każdym razie fFaktura jest oczywiście nieważna (jako że została
    wystawiona na nieistniejący podmiot). Przy zakupie przegapiłem ten błąd, a
    teraz sprzedawca odmawia wystawienia faktury korygującej, tłumacząc, że
    rozliczył już marzec i nie może nic zmieniać.

    Wg mnie powinien w tym przypadku wystawić fakturę korygującą oraz złożyć do
    US korekty deklaracji VAT i PIT za marzec. Jak jednak mogę go do tego
    zmusić?

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

    --