  • 1. Data: 2005-02-11 16:58:23
    Temat: PIT 36 i strata z roku poprzedniego
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam,

    Przy wypelnianiu PITu (przy pomocy programu ze strony www.pity.pl) pojawily sie
    kolejne watpliwosci.
    Prowadze DG i pracuje na etat. Wypelniam PIT 36 wspolnie z malzonkiem. Za rok
    2003 mialam z DG strate az 10,16 zł (wiem, wiem smieszne). W 2004 byl wreszcie
    dochod dodatni. Rozumiem, ze polowe straty moge sobie odliczyc. I nawet nie
    chodzi o to odliczenie, ale o prawidlowe wypelnienie PITu.
    1) Strate z lat ubieglych wpisuje do pola 131? Czy mam wpisac tam kwote 10,16,
    czy 5,08? Wg mnie 5,08, bo program nigdzie nie liczy potem 50% ze straty z roku
    ubieglego.
    2) Czy w ogole musze wypelnic pole 131 czy moge "zataic" strate z roku
    poprzedniego? Kwota jest tak smieszna, ze az strach, ale moze "zatajenie"
    narusza prawo podatkowe i beda mnie scigac za zle wypelniony PIT, bo przeciez
    porownujac do rozliczenia za 2004 strate widac.

  • 2. Data: 2005-02-11 17:00:07
    Temat: Re: PIT 36 i strata z roku poprzedniego
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

> [...]
    > narusza prawo podatkowe i beda mnie scigac za zle wypelniony PIT, bo przeciez
    > porownujac do rozliczenia za 2004 strate widac.

    Sprostowanie do ostatniego zdania: chodzilo mi o porownanie do rozliczenia za
    2003r., ktore skladalam w 2004 do US.

  • 3. Data: 2005-02-11 19:07:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Feb 2005, Vei wrote:
    [...]
    >+ 2) Czy w ogole musze wypelnic pole 131 czy moge "zataic" strate z roku
    >+ poprzedniego?

    Przecież nie masz OBOWIĄZKU rozliczenia strat.
    Z ustawy wynika PRAWO do odliczenia pewnej *maksymalnej* kwoty
    straty w danym roku i w gestii podatnika jest "zoptymalizowanie"
    sobie odliczenia straty !
    IMHO możesz sobie odliczyć 1 zł... albo 0 zł... resztę zostawiając
    na czasy kiedy wlecisz w 50% i 10 zł starej straty da ci 5 zł
    oszczędności na podatku :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-02-11 21:10:14
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    > IMHO możesz sobie odliczyć 1 zł... albo 0 zł... resztę zostawiając
    > na czasy kiedy wlecisz w 50% i 10 zł starej straty da ci 5 zł
    > oszczędności na podatku :)

    o ile oczekiwanie na ten szczęśliwy moment nie potrwa dłużej niż 5 lat od
    daty poniesienia straty :)))