  • 1. Data: 2010-04-21 18:54:58
    Temat: PIT-36 - lamerskie pytanie
    Od: Jacek Sopocki <j...@g...com>

    Witam, pierwszy raz składam PIT-36. Przychody miałem z umów o dzieło za
    które sam odprowadzałem zaliczki (PIT-53). Pytanie moje dotyczy działu
    N.3. ("Należne zaliczki o których mowa (...)") w którym jest tabelka z
    podziałem na miesiące gdzie trzeba wpisać zaliczki na PIT.

    Czy zaliczki wpisuję zgodnie z miesiącem za który się należą czy zgodnie
    z miesiącem w którym zostały przelane na konto US? Przykładowo: za
    styczeń było 100 PLN zaliczki, którą zapłaciłem do 20 lutego, zgodnie z
    ustawą. Czy to 100 PLN wpisuję w pole "styczeń" czy "luty"?

    pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2010-04-21 19:04:45
    Temat: Re: PIT-36 - lamerskie pytanie
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek Sopocki w <news:hqnhlv$g2e$1@news.task.gda.pl>:

> [...]

    > Czy zaliczki wpisuję zgodnie z miesiącem za który się należą czy zgodnie
    > z miesiącem w którym zostały przelane na konto US?

    Może dlatego, że PIT nie składam pierwszy raz to co roku czytam
    instrukcję...

    Ta do PIT-36 za 2009 jest tu:
    <http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_pod
    atkowe/pit_2009/objpit-36-2009.pdf>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-04-21 21:08:56
    Od: Jacek Sopocki <j...@g...com>

    Dzięki za info, oczywiście, instrukcja jest i twierdzi że:

    "W części N podatnicy wykazują należne za poszczególne miesiące lub
    kwartały roku podatkowego zaliczki na podatek (...)"

    Czyli, zgodnie z opisanym przykładem - zaliczka należna za styczeń
    powinna wylądować w polu "styczeń". Mam rację?

    Sorry że pytam o takie podstawy ale gdybym ja pisał tę instrukcję to
    bardziej łopatologicznie bym to w niej wyłożył :-)

    Jacek

  • 4. Data: 2010-04-21 21:52:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-04-2010 o 23:08:56 Jacek Sopocki <j...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Czyli, zgodnie z opisanym przykładem - zaliczka należna za styczeń
    > powinna wylądować w polu "styczeń". Mam rację?

    Nie wiem czy masz rację, ale ja robię tak samo i jestem pewien że robię
    dobrze :)

    --
    Tomek