  • 1. Data: 2010-04-21 23:56:43
    Temat: Faktura VAT wystawiona później niż 7 dni od zaksięgowania wpłaty
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Witam,

    Mam problem z fakturą wystawioną przez sklep internetowy miesiąc po
    wpłacie pieniędzy. Faktura jest niezgodna z ustawą o VAT, bo wystawiona
    później niż 7 dni od zaksięgowania wpłaty na koncie, a sprzedawca
    twierdzi, że za bardzo nic nie może zrobić, bo miesiąc ma już zamknięty
    i nie może wystawić faktury z wsteczną datą. W sumie to pewno nikt by na
    to nie zwrócił uwagi, ale niestety zakup jest finansowany z dotacji
    unijnej i księgowość robi problem przy rozliczeniu. Jak się normalnie w
    takiej sytuacji postępuje? Faktura korygująca pomimo, że sprzedawca
    faktycznie nie dokonał sprzedaży w terminie 7 dni od wpłaty? Czy jest
    może jakiś przepis przewidujący taką sytuację? Pytam też od strony, gdy
    to ja będę sprzedającym i ktoś wpłaci mi pieniądze pod moją nieobecność.
    Jak wtedy wystawić fakturę?

    Pozdrawiam,
    Arkadiusz Dymek

  • 2. Data: 2010-04-22 06:51:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-04-2010 o 01:56:43 Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> napisał(a):

> [...]
    > to nie zwrócił uwagi, ale niestety zakup jest finansowany z dotacji
    > unijnej i księgowość robi problem przy rozliczeniu.

    Jakie problemy?

    > Jak się normalnie w takiej sytuacji postępuje?

    Wszystko *jest* normalnie - spóźnił się z wystawieniem faktury na zaliczkę
    ale nie antydatował tylko wpisał faktyczną datę. Faktura jest wadliwa ale
    to małe piwo.

    > Faktura korygująca pomimo, że sprzedawca

    Ale co tu korygować?

> [...]
    > może jakiś przepis przewidujący taką sytuację? Pytam też od strony, gdy
    > to ja będę sprzedającym i ktoś wpłaci mi pieniądze pod moją nieobecność.

    Odręcznie, na drukarce laserowej - jak chcesz

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-04-22 11:27:03
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 4/22/2010 8:51 AM, Tomek wrote:

    > Jakie problemy?

    A takie, że wstrzymują wypłatę kolejnej transzy dotacji do czasu
    dostarczenia korekty. Zapewne na zasadzie każdy powód dobry, żeby
    potrzymać trochę dłużej forsę na swoim koncie, ale co im zrobisz...
    Jest może jakaś podstawa prawna, którą bym mógł okazać, żeby udowodnić,
    że to nie mój problem?

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 4. Data: 2010-04-22 13:20:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-04-2010 o 13:27:03 Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> napisał(a):

> [...]
    > potrzymać trochę dłużej forsę na swoim koncie, ale co im zrobisz...
    > Jest może jakaś podstawa prawna, którą bym mógł okazać, żeby udowodnić,

    Ale korekty czego?

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-04-22 13:45:19
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 4/22/2010 3:20 PM, Tomek wrote:
> [...]

    Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Żądają faktury korygującej.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 6. Data: 2010-04-22 14:09:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-04-2010 o 15:45:19 Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> napisał(a):

    > Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Żądają faktury korygującej.

    Ja to rozumiem. Tylko że rozumiem też że chcą korekty *daty wystawienia*
    faktury.
    A jak można skorygować poprawną datę, nie popełniając przy tym
    przestępstwa?

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-04-22 14:58:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > wystawienia* faktury.
    > A jak można skorygować poprawną datę, nie popełniając przy tym
    > przestępstwa?

    Może "branie" dotacji ułatwia zrozumienie?

  • 8. Data: 2010-04-22 17:59:18
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 4/22/2010 4:09 PM, Tomek wrote:

    > Ja to rozumiem. Tylko że rozumiem też że chcą korekty *daty wystawienia*
    > faktury.
    > A jak można skorygować poprawną datę, nie popełniając przy tym
    > przestępstwa?

    No jakbym wiedział, to bym tu pewno nie pytał. Chodzi mi głównie o to,
    żeby im udowodnić, że wymyślają problemy, które mnie nie dotyczą. Czyli
    na jaką podstawę się powołać.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh