  • 1. Data: 2007-04-23 11:19:53
    Temat: PIT-36L + PIT-37
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Sytuacja:
    Dochód z d-g wysoki + niski dochód z 1-miesięcznej umowy o pracę,
    poniżej kwoty wolnej od opodatkowania. W związku z tym
    przysługujące odliczenie składek społecznych ZUS a także
    zdrowotnej nie może zostać "skonsumowane" w formularzu PIT-37, bo
    czy tak czy tak zostanie zwrócony cały wpłacony podatek PIT.

    Pytanie:
    Czy można te składki społeczne (zapłacone z tytułu umowy o pracę)
    dopisać do PIT-36L (a może tylko ich połowe, ajko "zapłaconych
    przez siebie"? To samo pytanie dla składek zdrowotnych.

    Byłem przykonany, że można ale dzis po dyskusji w US juz nie
    jestem pewny. US naturalnie twierdzi jednoznacznie, że nie można w
    przypadku obu składek. Szczególne wątpliwości mam co do składek
    zdrowotnych. Wszystkie opisy w internecie dotyczą zazwyczaj
    sytuacji odwrotnej, tzn "przenoszenia" z PIT-36L do PIT-37. A jak
    jest w przeciwną stronę?

    marekz

  • 2. Data: 2007-04-23 12:40:02
    Temat: Re: PIT-36L + PIT-37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Czy można te składki społeczne (zapłacone z tytułu umowy o pracę) dopisać
    > do PIT-36L (a może tylko ich połowe, ajko "zapłaconych przez siebie"? To
    > samo pytanie dla składek zdrowotnych.

    Cale skladki - te wykazane w PIT-11 mozesz odliczyc w PIT-36L. Ta "druga"
    polowa, oplacana przez pracodawce wogole nie zostala uwzgledniona w PIT-11.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-04-23 12:56:17
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:f0i9f6$o8l$1@news.onet.pl...

    > Cale skladki - te wykazane w PIT-11 mozesz odliczyc w PIT-36L.
    > Ta "druga" polowa, oplacana przez pracodawce wogole nie zostala
    > uwzgledniona w PIT-11.

    Czy to przerzucenie na PIT-36L na pewno będzie okej w kontekście
    art.. 26 pkt 2 lit a) oraz b) updof. Tzn. ja też miałem taką
    intuicję, ale US chce ode mnie korekty na moją niekorzyść. I
    właśnie poszukuję argumentów żeby odmówić złożenia takiej korekty
    a dodatkowo domagac się iodsetek za zwłokę (zeznanie złożone 3
    stycznia do tej pory brak zwrotu). Ale chciałbym mieć praktyczą
    pewnośc, że mam rację, a dziś różne panie w us były dość
    przekonujące (aż 3 niezaleznych osób o to samo pytałem). W tej
    chwili co do składek zdrowotnych wydaje mi się, że mam rację, a co
    do społecznych nie mam pojęcia.

    Argument był z grubsza taki, że dotyczy mnie dla rozliczenia
    działalności tylko literka a) powolanego wyżej artykułu.

    marekz

  • 4. Data: 2007-04-23 13:09:28
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    > Cale skladki - te wykazane w PIT-11 mozesz odliczyc w PIT-36L.
    > Ta "druga" polowa, oplacana przez pracodawce wogole nie zostala

    No i niestety właśnie czytam art. 30c pkt 2 i chyba sprawa skladek
    społecznych przepada, bo jest odwołanie tylko do literki a) z art.
    26 ust. 1 pkt 2.

    Pozostaje pytanie co ze składką zdrowotną.

    marekz

  • 5. Data: 2007-04-23 21:13:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Apr 2007, MarekZ wrote:

    > No i niestety właśnie czytam art. 30c pkt 2 i chyba sprawa skladek
    > społecznych przepada, bo jest odwołanie tylko do literki a) z art.
    > 26 ust. 1 pkt 2.

    Wrr... kolejną pułapkę zastawili :(

    > Pozostaje pytanie co ze składką zdrowotną.

    Wychodzi że tu ograniczenie nie ma, bo art. 27b dotyczy *jednakowo*
    art. 27 jak art. 30c !

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-04-24 00:12:06
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0704232312160.2860@a64wrk...

    > Wrr... kolejną pułapkę zastawili :(

    > Wychodzi że tu ograniczenie nie ma, bo art. 27b dotyczy
    > *jednakowo*
    > art. 27 jak art. 30c !

    Może jeszcze ktoś się wypowie? Jest szansa na grupowy konsensus
    "społecznego nie można, zdrowotne mozna" ? :-))

    marekz

  • 7. Data: 2007-04-25 06:13:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    MarekZ <m...@w...irc.pl> w

    > Sytuacja:
    > Dochód z d-g wysoki + niski dochód z 1-miesięcznej umowy o pracę,
    > poniżej kwoty wolnej od opodatkowania.

    Zakład pracy dokonał pomniejszenia o 1/12 kwoty zmniejszającej podatek ?

    > W związku z tym przysługujące odliczenie składek społecznych ZUS

    Rozumiem, że o społeczne od pracodawcy chodzi, a te chyba nie były wyższe
    niż pensja brutto

    > a także zdrowotnej nie może zostać "skonsumowane" w formularzu PIT-37, bo
    > czy tak czy tak zostanie zwrócony cały wpłacony podatek PIT.

    Niby dlaczego nie możesz "skonsumować" składki społecznej z umowy o pracę?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-04-25 10:43:10
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:070425.081228.pspp.92@int.dyndns.org.invalid...

    > Niby dlaczego nie możesz "skonsumować" składki społecznej z
    > umowy o pracę?

    Bo wynagrodzenie nie osiagnelo kwoty wolnej od podatku, a nie bylo
    innych dochodow ze skali. Czyli czy sie odejmie skladki spoleczne
    od dochodu przed opodatkowaniem czy sie ich nie odejmie, podatek
    do zaplacenia wyjdzie zero. W kazdym przypadku zwrot bedzie taki
    sam, czyli tyle ile zaliczki zaplacil pracodawca (konkretnie
    195,00).

    Natomiast gdybym mogl te skladki spoleczne "dopisac" do PIT-36L to
    zmniejszylaby sie podstawa opodatkowania w PIT-36L.

    Ale juz postanowilem, ze to spoleczne z umowy o pradce "przepada"
    (bo nie byloby prawidlowym ich dopisanie), a zdrowotne dopisalem
    do PIT-36L.

    marekz