  • 1. Data: 2008-02-11 16:20:14
    Temat: PIT 37 a umowa o dzieło, co gdzie wpisać?
    Od: x...@o...pl

    Mam umowę o dzieło, do niej rachunek a na nim:
    Kwota brutto - 1000zł
    koszty uzyskania przychodu (50%) - 500zł
    kwota do opodatkowania - 500zł
    podatek od wynagrodzenia 19% - 95zł
    kwota do wypłaty - 905zł

    na picie (PIT 37) wpisuję:
    Przychód (poz. 43) - 1000,00
    koszty uzyskania przychodu (poz. 44) - 500,00
    dochód (poz. 45) - 500,00
    no i teraz pytanie czy w poz. 47 czyli Zaliczka pobrana przez płatnika mam
    wpisać w moim przypadku 95zł?

  • 2. Data: 2008-02-11 17:45:05
    Temat: Re: PIT 37 a umowa o dzieło, co gdzie wpisać?
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Użytkownik <x...@o...pl> napisał

    > no i teraz pytanie czy w poz. 47 czyli Zaliczka
    > pobrana przez płatnika mam
    > wpisać w moim przypadku 95zł?

    tak

    --
    Fatrix
    http://www.naskwerze.pl

  • 3. Data: 2008-02-11 19:00:19
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    x...@o...pl wrote:
    > Mam umowę o dzieło, do niej rachunek a na nim:
    > Kwota brutto - 1000zł
    > koszty uzyskania przychodu (50%) - 500zł
    > kwota do opodatkowania - 500zł
    > podatek od wynagrodzenia 19% - 95zł

    To się powinno nazywać 'zaliczka na podatek'. Wiesz, że to Ty
    odpowiadasz za wystawienie tego rachunku, nawet jeśli w rzeczywistości
    wydrukowała go księgowa zleceniodawcy, a Tobie tylko podsunęła do podpisu?

> [...]
    > dochód (poz. 45) - 500,00
    > no i teraz pytanie czy w poz. 47 czyli Zaliczka pobrana przez płatnika mam

    Do końca lutego powinieneś dostać PIT11.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 4. Data: 2008-02-11 19:47:45
    Od: x...@o...pl

    > Do końca lutego powinieneś dostać PIT11.

    za umowę o dzieło powinienem dostać PIT11 od tego dla kogo pracowałem?

  • 5. Data: 2008-02-12 01:01:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

  • 6. Data: 2008-02-12 20:25:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Feb 2008, x...@o...pl wrote:

    > Mam umowę o dzieło, do niej rachunek a na nim:
    > Kwota brutto - 1000zł
    > koszty uzyskania przychodu (50%) - 500zł
    > kwota do opodatkowania - 500zł

    wKwestiiFormalnej: jak na moje oko, powinny to być "przychody
    z praw majątkowych", czyli jakiś program, zdjęcia albo coś
    podobnego (przekazane razem z prawami albo z licencją), pasuje?
    Kwotowo żadna różnica (w porównaniu do przychodu z umów wykonywnych
    osobiście), z opisów na grupie wynika że nikt (US znaczy) się i tak
    nie czepia.

    Ale:

    > na picie (PIT 37) wpisuję:
    > Przychód (poz. 43) - 1000,00

    ...jak Ci rubryczka nie będzie pasowała do tego, co zamawiający da
    na druku PIT-11 (czy ile tam), to uwierz że on ma rację (i powinno
    być w wierszu 7. odpowiednio od 70. do 74.)
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-02-12 20:31:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Feb 2008, x...@o...pl wrote:

    > za umowę o dzieło powinienem dostać PIT11 od tego dla kogo pracowałem?

    ...wykonywałeś dzieło... (żeby flejm o pracy był krótszy ;))
    Tak, bo jako *płatnik* (ten co pobrał podatek) ma taki obowiązek.

    pzdr, Gotfryd