  • 1. Data: 2006-03-02 20:49:55
    Temat: PIT 38 i dochód z NFI
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witam!

    Wraz z PIT-8C otrzymałem od DM wraz z informacją, że nie wszystkie
    koszty i zwolnienia z podatków zostały uwzględnione i należy zgodnie ze
    specyficzną swoją sytuacją i obrotem w 2005 dokonać rozliczenia.

    M.in. chodzi o NFI a konkretnie:
    art. 21 ust 1 pkt 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

    "dochody uzyskane z tytułu sprzedaży akcji narodowych funduszy
    inwestycyjnych, utworzonych na podstawie ustawy z dnia 30 kwietnia
    1993 r. o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji
    (Dz.U. Nr 44, poz. 202, z 1994 r. Nr 84, poz. 385 oraz z 1997 r. Nr
    30, poz. 164, Nr 47, poz. 298 i Nr 107, poz. 691) - w skali roku do
    łącznej wysokości połowy jednomiesięcznego
    przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej,"

    Jednym z walorów jakim obracałem w 2005 był 06Magna NFI zarobek na nim
    mały bo około 200 pln (brutto) (ale po co 19% płacić :) w związku z czym
    mam pytanie:

    1. Czy po prostu z kolumny przychód i koszty mogę odjąć sobie
    obrót tym papierem ? Jest istotne,że miałem go 2 miesiące ?

    2. Jak rozumiem koszty założenia rachunku tj. 15 pln za znaczki
    skarbowe, które pobrał DM mogę doliczyć do kolumny koszty bez problemu?

    Pozdrawiam Adam M.