  • 1. Data: 2006-03-02 18:51:06
    Temat: dochody i za granica, i w kraju - gdzie musze placic podatki?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Mieszkam na stale w Niemczech (powyzej 300 dni w roku), jestem tam
    zameldowany, tam osiagam swoje glowne dochody, i tam place podatki.

    Jestem tez zameldowany w Polsce, i w ubieglym roku osiagnalem w naszym
    kraju astronomiczne zyski ok. 100 zl z gry na gieldzie :) o czym
    zostalem poinformowany w liscie z biura maklerskiego.

    I teraz mam mala zagwostke: gdzie mam sie rozliczyc z tych 100 zl? W
    Polsce (kwota b. mala, pewnie nie musialbym placic podatku), w Niemczech
    (wlaczyc do mojego niemieckiego dochodu)?

    I co by bylo, gdyby ta kwota byla wieksza, ponad polskie "ustawowe minimum"?

    --
    Pozdrawiam,

    Tomasz Chmielewski

  • 2. Data: 2006-03-03 03:34:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:
> [...]
    > (wlaczyc do mojego niemieckiego dochodu)?
    >
    > I co by bylo, gdyby ta kwota byla wieksza, ponad polskie "ustawowe

    Mieszkasz w niemczech na stałe?

    Jeśli tak, to rozliczasz się w Polsce tak jak każdy obcokrajowiec.

    Natomiast w prawie niemieckim poszukaj co masz zrobić z tymi zarobionymi
    za granica pieniędzmi.