  • 1. Data: 2003-12-21 22:42:03
    Temat: PIT-5 za listopad
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Czy zaliczkę za grudzień trzeba tylko wpłacić do US (czyli przelewam
    podatek x2), czy w deklaracji PIT-5 trzeba to jakoś zaznaczyć?

    Pytam, bo tata w zeszłym roku tylko wpłacił, a w deklaracji wpisał jedynie
    podatek za listopad (1x).
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2003-12-22 07:50:51
    Temat: Re: PIT-5 za listopad
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:
    > Czy zaliczkę za grudzień trzeba tylko wpłacić do US (czyli przelewam
    > podatek x2), czy w deklaracji PIT-5 trzeba to jakoś zaznaczyć?

    Nie trzeba.

    > Pytam, bo tata w zeszłym roku tylko wpłacił, a w deklaracji wpisał jedynie
    > podatek za listopad (1x).
    Zrobił prawidłowo.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-12-22 07:52:56
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > podatek x2), czy w deklaracji PIT-5 trzeba to jakoś zaznaczyć?
    >
    > Pytam, bo tata w zeszłym roku tylko wpłacił, a w deklaracji wpisał

    I dobrze zrobił. PIT-5 wypełniamy jak w każdym innym miesiącu.

  • 4. Data: 2003-12-22 11:41:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bs67sc$sva$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:

    > Nie trzeba.

    > Zrobił prawidłowo.

    Dzięki za info.

    Hmmm, a w tym roku program TGSoftu wydrukował na deklaracji w polu 64
    kwotę podatku do zapłacenia x2. To nie będzie problem? Chyba nie, bo mam
    wrażenie, że firma p. Gołębiewskiego ten program do KPiR robi całkiem
    profesjonalny.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2003-12-22 13:01:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]

    > kwotę podatku do zapłacenia x2. To nie będzie problem? Chyba nie, bo mam
    > wrażenie, że firma p. Gołębiewskiego ten program do KPiR robi całkiem

    A tu już drugi rok z rzędu siedzi babol. Wpisywanie kwoty podwojonej na
    PIT-5 jest niezgodne z objasnieniami na picie i z ustawa o PDOF.
    Ale TGsoft z uporem maniaka twierdzi że to ok, a jak sie nie podoba to
    sobie mozna przedefiniowac albo przeklepać kwotę ręcznie i koniec dyskusji.
    Ja dla mnie powinno byc dokładnie odwrotnie - PIT-5 powinien byc zgodny
    z ustawa a nie z tym co komuś powiedziała jakas pani z okienka w US i
    dopiero kiedy to komus się nie podoba to mógłby przebic sobie kwotę albo
    grzebac w definicjach.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk