  • 1. Data: 2006-07-14 08:26:20
    Temat: PIT-5 - zaliczka - wczesniej etat
    Od: "Adam Słod" <b...@w...to>

    witam,
    Pracowałem do maja na etacie na umowe o prace - umowa rozwiązana.
    Teraz od czerwca mam działalność KPIR, VAT i Pit5 .
    Nie mam pewnosci czy jesli obliczam pierwszą zaliczke na dochodowy
    to moge odliczyc tak zwaną "kwotę zwolnioną" ?

    dzieki za info
    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2006-07-14 09:46:26
    Temat: Re: PIT-5 - zaliczka - wczesniej etat
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Adam Słod wrote:

> [...]
    > Nie mam pewnosci czy jesli obliczam pierwszą zaliczke na dochodowy
    > to moge odliczyc tak zwaną "kwotę zwolnioną" ?

    Tak. Możesz i musisz ją odliczyć na PIT-5. To że wcześniej jej część
    została odliczona przez zakład pracy nic nie zmienia. Wyrówna się to na
    koniec roku - trochę dopłacisz.

  • 3. Data: 2006-07-14 11:25:40
    Od: "Adam Słod" <b...@w...to>

    > Adam Słod wrote:
    >

    > Tak. Możesz i musisz ją odliczyć na PIT-5. To że wcześniej jej część
    > została odliczona przez zakład pracy nic nie zmienia. Wyrówna się to na
    > koniec roku - trochę dopłacisz.

    dzieki,
    na poczatku i tak mam duze koszty wiec bede sie starał
    zamknąc rok ze stratą :-)

    pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2006-07-14 12:21:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Adam Słod wrote:

    > na poczatku i tak mam duze koszty wiec bede sie starał
    > zamknąc rok ze stratą :-)

    Tylko pamiętaj ze straty z DG nie odliczasz od dochodu z pracy.
    I dopóki nie płacisz podatku nie musisz wypełniać PIT-5.

  • 5. Data: 2006-07-14 18:50:59
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Tak. Możesz i musisz ją odliczyć na PIT-5. To że wcześniej jej część
    > została odliczona przez zakład pracy nic nie zmienia. Wyrówna się to na
    > koniec roku - trochę dopłacisz.

    Ale dlaczego doplaci?
    Przeciez pracodawca odliczal skladki, ktore sam odprowadzal. Z kolei
    prowadzac DG bedzie odliczal na PITach-5 te skladki, ktore bedzie sam
    placil. Dopiero w rozliczeniu rocznym odliczy sume.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2006-07-14 21:08:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:

    > Ale dlaczego doplaci?
    > Przeciez pracodawca odliczal skladki, ktore sam odprowadzal.

    Ale uwzględniał "tę kwotę" czy też jej część.

    > prowadzac DG bedzie odliczal na PITach-5 te skladki, ktore bedzie sam
    > placil. Dopiero w rozliczeniu rocznym odliczy sume.

    Ale w rozliczeniu rocznym tylko jeden raz odliczy "tę kwotę",
    a w ciągu roku była ona uwzględniona bardziej niż raz :-)
    a ponieważ pomniejszała ona podatek,
    to wyjdzie dopłata. O ile nie ma innych komplikacji rozliczenia.

  • 7. Data: 2006-07-15 08:56:30
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]

    > a ponieważ pomniejszała ona podatek,
    > to wyjdzie dopłata. O ile nie ma innych komplikacji rozliczenia.

    Nie wiem o jakiej kwocie mowisz. Jesli o kwocie skladek zdrowotnych, to
    nijak nie rozumiem Twojego wywodu. Jesli natomiast masz na mysli "kwote
    wolna" - czyli 1/12 kwoty 530,08 za kazdy miesiac, to - istotnie, moze sie
    okazac, ze trzeba bedzie cos doplacic, jesli oczywiscie - wbrew zamyslom
    tworcy watku - DG wygeneruje zysk, nie strate.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2006-07-16 15:10:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:

    > Jesli natomiast masz na mysli
    > "kwote wolna" - czyli 1/12 kwoty 530,08 za kazdy miesiac, to -
    > istotnie, moze sie okazac, ze trzeba bedzie cos doplacic

    Od początku o tym właśnie mowa,
    więc nie wiem skąd pytanie i pomysł ze zdrowotnym.