  • 1. Data: 2006-07-13 22:37:44
    Temat: Spółka z o.o. a ZUS?
    Od: "Hugo" <s...@s...pl>

    Sprawa ma się spółki z o.o. a dokładnie opłacania składek ZUS za prezesa
    zarządu.
    Z moich ustaleń wynika, że do stycznia 2003 jeżeli spółka była jednoosobowa,
    prezes zarządu posiadał 100% udziałów i był jedynym członkiem zarządu to nie
    musiał odprowadzać składek na ubezpieczenie ZUS.
    Natomiast od stycznia 2003r. istnieje taki obowiązek.
    Proszę poprawić jeżeli się mylę. Ewentualnie podać podstawę prawną.

    Z góry dziękuje,

    --

    ----->Hugo<-----

  • 2. Data: 2006-07-14 11:19:51
    Temat: Re: Spółka z o.o. a ZUS?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Hugo wrote:
> [...]
    > ZUS.
    > Natomiast od stycznia 2003r. istnieje taki obowiązek.

    Byłoby dobrze gdybyś sprecyzował czy chodzi Ci o składki
    tak jak piszesz "za prezesa zarządu" - bo tu zależy to od rodzaju
    umowy - uwzględniając zabiegi z pełnomocnikiem
    czy też pytasz o składki od jedynego 100% udziałowca, który w rozumieniu
    ustawy o sus jest traktowany jak przedsiębiorca.

  • 3. Data: 2006-07-14 12:07:47
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    cef napisał(a):
    > czy też pytasz o składki od jedynego 100% udziałowca, który w rozumieniu
    > ustawy o sus jest traktowany jak przedsiębiorca.

    Zawsze mnie ciekawila ta interpretacja:
    A jak ma 99% to juz nie jest przedsiabiorca?
    Jawne darcie kasy "na zywca".

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 4. Data: 2006-07-14 12:21:25
    Od: "Hugo" <s...@s...pl>

> [...]
    > czy też pytasz o składki od jedynego 100% udziałowca, który w rozumieniu
    > ustawy o sus jest traktowany jak przedsiębiorca.

    Prezes zarządu jest jedynym udziałowcem spółki i jedynym właścicielem.
    Chodzi mi o składki ZUS.

    --

    ----->Hugo<-----

  • 5. Data: 2006-07-14 14:28:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarcinJM wrote:

    > Zawsze mnie ciekawila ta interpretacja:
    > A jak ma 99% to juz nie jest przedsiabiorca?

    Jaka interpretacja?
    Takie przepisy.
    A że głupie i łatwe do ominięcia...

  • 6. Data: 2006-07-14 14:30:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Hugo wrote:

    > Prezes zarządu jest jedynym udziałowcem spółki i jedynym właścicielem.
    > Chodzi mi o składki ZUS.

    To już pisałeś.
    Prosiłem, żebyś sprecyzował,
    czy chodzi o składki udziałowca,
    czy składki za prezesa (wg umowy ze spółką)

  • 7. Data: 2006-07-14 15:00:52
    Od: "Hugo" <s...@s...pl>

    > czy chodzi o składki udziałowca,
    > czy składki za prezesa (wg umowy ze spółką)

    Składki prezesa...

    --

    ----->Hugo<-----

  • 8. Data: 2006-07-14 15:11:34
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    cef napisał(a):
    > Takie przepisy.
    > A że głupie i łatwe do ominięcia...

    O to chodzi wlasnie:
    Sa 2 spolki jednoosobowe i podpadaja pod DG, ale jak sie polacza to
    otrzymujemy kuriozalny wzor: 1 + 1 = 0 (!)
    :)

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 9. Data: 2006-07-14 17:18:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Hugo wrote:

    > Składki prezesa...

    To wg umowy.

  • 10. Data: 2006-07-14 20:19:33
    Od: "Hugo" <s...@s...pl>

    > otrzymujemy kuriozalny wzor: 1 + 1 = 0 (!)
    > :)

    Jak to rozumieć?

    --