  • 1. Data: 2009-10-05 10:26:17
    Temat: PIT-53 ...?
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Witam,

    Wcześniej kontrolnie pytałem tu na grupie o sposób rozliczenia
    pracownika ambasady - odpowiedzi nie było.

    Teraz wiem nieco więcej, że niby należy się rozliczać poprzez PIT-53,
    tyle że ja tam nie widzę jakoś przypadku "pracownik ambasady". Chyba, że
    traktujemy to jako podmiot zagraniczny w Polsce - no to wtedy wszystko
    jasne.

    Rzekomo działa to tak (info od pracodawcy), że należy odprowadzić ten
    podatek, wpłacając pieniądze do US, dopisać w tytule wpłaty "PIT-53
    pracownik ambasady"... bez konieczności wypełniania formularza :) (?)

    Coś mi to nie wygląda dobrze i elegancko, co zresztą pani w US trochę
    potwierdziła mrucząc "oj, nie podoba mi się to".

    Wracam więc do pytania - jak się ma rozliczać pracownik ambasady, za
    którego pracodawca nie odprowadza zaliczki na podatek? Co więcej, uważa,
    że wpłacanie co miesiąc podatku na własną rękę jest ok i "wszyscy tak
    robią"... Raz w roku, co miesiąc, kwartalnie?

    Any ideas? Internet wiele mi nie podpowiada w tej kwestii..

    Pozdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-10-05 10:42:24
    Temat: Re: PIT-53 ...?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek Głowacki wrote:
    > Witam,
    >
    > Wcześniej kontrolnie pytałem tu na grupie o sposób rozliczenia
    > pracownika ambasady - odpowiedzi nie było.
    >
    > [...]

    Najwyraźniej temat jest dość egzotyczny.

    Odżałuj stówkę albo dwie i spytaj doradcy podatkowego.
    Będziesz wtedy "spał spokojnie".

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-10-05 11:27:17
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek Głowacki napisal:
    > Wcześniej kontrolnie pytałem tu na grupie o sposób rozliczenia
    > pracownika ambasady - odpowiedzi nie było.

    Wedlug Platnika to mi wyglada na kod: 1610-0-0
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-10-05 17:18:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 05 Oct 2009 11:27:17 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Wedlug Platnika to mi wyglada na kod: 1610-0-0

    W której to wersji płatnika dorobili obliczanie zaliczek na podatek
    dochodowy? Robi się z tego programu prawdziwy kombajn ;)

  • 5. Data: 2009-10-07 12:39:35
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Tomek Głowacki pisze:

    > Any ideas? Internet wiele mi nie podpowiada w tej kwestii..

    Odpowiem sobie, bowiem rady w US zasięgnąłem: jest ok, formularza PIT-53
    wypełniać nie trzeba, jedynie co miesiąc uiszczać wyliczony we własnym
    zakresie podatek tytułem PIT-53 i już.

    Pozdr,
    Tomek