  • 1. Data: 2009-10-03 22:38:32
    Temat: google adsense
    Od: <s...@a...pl>

    Wchodzę dziś na stronę adsense i widzę, że firma podsuwa mi nową umowę. Zaznacza
    przy tym, że" Zmiana ta będzie w przyszłości wymagana, więc zalecamy szybką
    aktualizację konta." Zmiana jak zmiana, ale:

    "Google" oznacza Google Ireland Limited, spółkę zawiązaną zgodnie z prawem
    irlandzkim, zarejestrowaną pod numerem 368047, z siedzibą pod adresem Gordon
    House, Barrow Street, Dublin, 4. Numer identyfikacji podatkowej Google dla celów
    VAT to IE6388047V.

    Jak była to firma z siedzibą w USA, wiedziałem, jak rozliczać. Czy mógłby mi
    ktoś podpowiedzieć w sktócie (lub ma czas jak dokładnie), jak to powinienem
    obecnie fakturowć i rozliczać, gdy nabywcą będzie firma z UE?

    --
    VAT, PIT, ZUS

  • 2. Data: 2009-10-03 23:09:57
    Temat: Re: google adsense
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-10-2009 o 00:38:32 <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > mógłby mi ktoś podpowiedzieć w sktócie (lub ma czas jak dokładnie), jak
    > to powinienem obecnie fakturowć i rozliczać, gdy nabywcą będzie firma z

    IMHO dokładnie tak samo, plus dopisek "podatek rozlicza nabywca"

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-10-04 09:53:22
    Od: <s...@a...pl>

    > IMHO dokładnie tak samo, plus dopisek "podatek rozlicza nabywca"

    Czy ma tu znaczenie, że nie mam NIP-EU?

  • 4. Data: 2009-10-04 10:45:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-10-2009 o 11:53:22 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Czy ma tu znaczenie, że nie mam NIP-EU?

    IMHO - żadnego.

    Natomiast od 1/1/2010 wejdzie zapewne nowelizacja
    ustawy o VAT, w związku z nowelizacją dyrektywy UE - i wywróci
    te sprawy do góry nogami, więc bądź czujny :)

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2009-10-04 16:26:10
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    s...@a...pl wrote:

    > Czy ma tu znaczenie, że nie mam NIP-EU?

    wg mnie ma znaczenie.

    wypełnij NIP-??? nie pamiętam numeru, dostaniesz NIP-EU i sprawa załatwiona

  • 6. Data: 2009-10-04 17:03:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-10-04, mysiar <p...@W...pl> wrote:

    [...]

    > wg mnie ma znaczenie.

    Na chwilę obecną to NIP-EU raczej jest potrzebne przy dostawie towarów.
    Sam świadczę usługi informatyczne do UK i jak na razie NIP-EU
    potrzebny mi nie był.

    > wypełnij NIP-??? nie pamiętam numeru, dostaniesz NIP-EU i sprawa załatwiona

    A nie VAT-R/UE ?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-10-04 17:41:34
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    >
    > Na chwilę obecną to NIP-EU raczej jest potrzebne przy dostawie towarów.
    > Sam świadczę usługi informatyczne do UK i jak na razie NIP-EU

    A nie mogę sobie odpisać VAT zapłaconego w EU od swojego VAT ?

    > A nie VAT-R/UE ?

    Możemy ktoś jasno powiedzieć:
    Czy uzyskanie NIP-UE jest równoważne z możliwością odpisywania
    zapłaconego w Europie VATu od swojego?
    mjk

    --
    mjk
    Nie pisz do smieciarza - on zbiera spam.

  • 8. Data: 2009-10-04 17:55:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-10-2009 o 18:26:10 mysiar <p...@w...pl> napisał(a):

    > wg mnie ma znaczenie.

    Masz rację - wg Ciebie

    > wypełnij NIP-??? nie pamiętam numeru, dostaniesz NIP-EU i sprawa
    > załatwiona

    Jeśli już to VAT-R - pytanie co tam zaznaczyć i po co??

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-10-04 18:00:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Slawek Kotynski wrote:

    > A nie mogę sobie odpisać VAT zapłaconego w EU od swojego VAT ?

    Nie, bo to inny podatek.

    > Możemy ktoś jasno powiedzieć:
    > Czy uzyskanie NIP-UE jest równoważne z możliwością odpisywania
    > zapłaconego w Europie VATu od swojego?

    Nie. Ten NIP nie daje takich uprawnień.

  • 10. Data: 2009-10-05 11:41:59
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ma tu znaczenie, że nie mam NIP-EU?
    nie potrzebujesz NIP-EU, natomiast odbiorca musi być czynnym Vatowcem w
    swoim kraju
    Najważniejszy jest ten dopisek wyzej.
    --
    www.ilustracje-wektorowe.pl