  • 1. Data: 2007-02-16 15:59:11
    Temat: PIT-8B - samodzielne obliczenia...
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    witam

    otrzymalem juz pit-8b od jednego z podmiotow, czekam jeszcze na pit-8b od
    drugiego podmiotu. dotycza one tylko umow-zlecen.... jako, ze ten oczekiwany
    powinien byc dosyc prosty, a chce zlozyc pit-37 szybko to czy pomozecie mi
    "domyslec" sie jakie wartosci beda w polach 52 - 55 w owym formularzu?

    dot on jednej umowy gdzie dochod to 500zl, "na reke" dostalem 424zl.
    ubezpieczenie spoleczne nie bylo oplacane.

    wydaje mi sie ze:

    pole 52 przychod - 600zl
    pole 53 koszt uzyskania przychodu - 100zl
    pole 54 dochod - 500zl
    pole 55 zaliczka pobrana przez platnika - 76zl

    czy mam racje?

    z gory dzieki!

    pozdrawiam
    mario

  • 2. Data: 2007-02-16 16:16:25
    Temat: Re: PIT-8B - samodzielne obliczenia...
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 16 Feb 2007 16:59:11 +0100, Mariusz napisał(a):

    > pole 52 przychod - 600zl
    > pole 53 koszt uzyskania przychodu - 100zl

    Tu się nie zgadza - powinno być 20%*600=120

    > pole 54 dochod - 500zl
    > pole 55 zaliczka pobrana przez platnika - 76zl

    Tu też nie tak: wypadałoby 19%*500=95

    Zdecyduj się, którą wartość znasz na pewno (600, 500 czy 424) i próbuj
    liczyć wychodząc od tej wartości. A najlepiej zajrzyj na kopie rachunku,
    który wystawiłeś zleceniodawcy.

  • 3. Data: 2007-02-16 16:22:36
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    > Zdecyduj się, którą wartość znasz na pewno (600, 500 czy 424) i próbuj
    > liczyć wychodząc od tej wartości. A najlepiej zajrzyj na kopie rachunku,
    > który wystawiłeś zleceniodawcy.

    na rachunku mam wyszczegolnione:

    kwota wynagrodzenia brutto - 500zl
    skladka na ubezpieczenie spoleczne - 0zl
    dochod - 500zl
    kwota opodatkowania - 400zl
    skladka na ubezpieczenie zdrowotne - 76zl
    podatek od wynagrodzenia 19% - 0zl
    kwota wyplaty - 424zl

    tak wiec jakie wartosci powinne sie znalezc w polach 52 do 55 w pit-8b?
    z gory dzieki!

    pozdrawiam
    mario

  • 4. Data: 2007-02-16 16:29:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mariusz wrote:

    > na rachunku mam wyszczegolnione:
    >
    > kwota wynagrodzenia brutto - 500zl

    To się zdecyduj, czy 500, czy 600 jak w poprzednim poście.

  • 5. Data: 2007-02-16 16:34:13
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    > To się zdecyduj, czy 500, czy 600 jak w poprzednim poście.

    przeczytaj go jeszcze raz, tylko uwazniej... napisalem, ze dochod to 500zl a
    na reke dostalem 424... dalej napisalem, ze "wydaje mi sie" i zaproponowalem
    m.in 600zl jako przychod....

    pozdrawiam
    mario

  • 6. Data: 2007-02-16 16:41:50
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    takie wartosci niby sie zgadzaja.... ale dlaczego na rachunku dochod opisany
    jest jako przychod minus ubezpieczenia spoleczne? to chyba jakis "blad w
    druku".... czy wartosci ktore wpisalem sa ok jesli pewne jest ze majac 500zl
    brutto otrzymalem 424zl netto?

    pozdrawiam
    mario

  • 7. Data: 2007-02-16 17:01:19
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-02-2007 o 17:34:13 Mariusz <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > 500zl a
    > na reke dostalem 424... dalej napisalem, ze "wydaje mi sie" i

    Jeśli dobrzę widzę, a dziś mam z tym kłopot, to masz jakiś spartolony
    rachunek - przychód=dochód, a kwota do opodatkowania mniejsza niż dochód.
    Rozumiem że tam się kryje ten KUP, ale z tresci rachunku wynika że nie
    zapłaciłeś podatku
    od 100zł :)

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 8. Data: 2007-02-16 17:35:00
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

> [...]
    > rachunek - przychód=dochód, a kwota do opodatkowania mniejsza niż dochód.
    > Rozumiem że tam się kryje ten KUP, ale z tresci rachunku wynika że nie

    wydaje mi sie, ze poszczegolne pozycje na rachunku mogly byc nieco zle
    opisane....
    zle zdefiniowany dochod, wyszczegolniona skladka zdrowotna ktorej nie
    bylo... etc.

    sprawdzilem na kalkulatorze infor'a i zgadza sie.
    przy 500zl brutto wychodzi 424netto
    (bez ubezpiecznie spolecznego i zdrowotnego przy 20%koszcie uzyskania)

    pzdr
    drill

  • 9. Data: 2007-02-17 01:02:12
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Mariusz" <m...@w...pl> wrote in message

    > przeczytaj go jeszcze raz, tylko uwazniej... napisalem, ze dochod to 500zl
    > a na reke dostalem 424... dalej napisalem, ze "wydaje mi sie" i
    > zaproponowalem m.in 600zl jako przychod....

    raz napisałeś
    wydaje mi sie ze: pole 52 przychod - 600zl
    drugi raz:
    kwota wynagrodzenia brutto - 500zl

    to mi wyjaśnij czym sie różni przychód od kwoty brutto?

  • 10. Data: 2007-02-17 02:18:59
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > takie wartosci niby sie zgadzaja.... ale dlaczego na rachunku dochod
    > opisany jest jako przychod minus ubezpieczenia spoleczne? to chyba jakis
    > "blad w druku"

    A kto to ma wiedzieć? To przecież ty wystawiałeś rachunek.

    przychod minus ubezpieczenia spoleczne jest potrzebne do wyliczenia
    uezpieczenia zdrowotnego, taka pośrednia liczba bzdurnie nazwana dochodem.

    .... czy wartosci ktore wpisalem sa ok jesli pewne jest ze majac 500zl
    > brutto otrzymalem 424zl netto?

    tak.