  • 1. Data: 2004-02-09 07:09:15
    Temat: PIT-O
    Od: "Iwonka" <i...@N...wp.pl>

    Witam serdecznie i proszę o pomoc.

    Rozliczam się wspólnie z mężem, obydwoje pracujemy w branży, gdzie
    niezbędnym narzędziem jest komputer. Zakupiliśmy więc go w 2003 roku za
    kwotę około 3800 zł. Faktura została wystawiona na nas oboje, ponieważ
    obydwojgu przysługuje nam odliczenie od podatku do kwoty 433,20 zł. Mąż
    jednak zakupił kilka fachowych wydwanictw, które chciałby sobie również
    odliczyć.
    Jednak po wstępnych obliczeniach, okazało się, że 19% z 50% wartości
    komputera + jego wydawnictwa fachowe to jest kwota wyższa niż przysługujący
    limit. Czy w związku z tym, można podzielić zakup komputera na dwie różne
    części: mój mąż 40% wartości, a ja 60% wartości komputera? Wówczas ja bym
    miała wyższe odliczenie od podatku na zakup przyrządów i pomocy naukowych, a
    mój mąż zmieściłby jeszcze w swoim odliczeniu zakupione przez niego książki.
    Czy istnieje taka możliwość? Proszę pomóżcie.

    Jeszcze jedno pytanie - czy mogę odliczyć jednocześnie 19% poniesionych
    wydatków na odpłatne dokształcanie podatnika wynoszące 433,20 zł oraz
    kolejne 19% poniesionych wydatków na zakup przyrządów i pomocy naukowych
    również wynoszące 433,20 zł? Wówczas moje odliczenia wynosiłyby łącznie
    866,40 zł. Czy kwota 433,20 zł to limit dla łącznych odliczeń od podatku z
    tytułów wymienionych w części C2 PIT-u O ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Serdecznie pozdrawiam.
    Iwona