  • 1. Data: 2011-02-16 09:27:29
    Temat: [PIT] Ulga na internet, a adres zameldowania
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Witam

    Mam wątpliwości w sprawie ulgi na Internet.
    Sytuacja następująca. Mam w dowodzie inny adres, a Internet miałem
    zainstalowany pod innym i pod tym innym adresem mieszkałem przez około roku
    i na ten też adres przychodziły faktury na usługę internetową, ale nigdzie
    oficjalnie sie nie przemeldowałem ani nie zmieniałem dowodu osobistego i
    innych dokumentów. Czy przysługuje mi ulga na Internet w takiej sytuacji i
    czy próba skorzystania z ulgi nie spowoduje jakichś problemów w ten materii
    i potrzeby jeżdżednia do skarbówki czy pisania pism z wyjaśnieniami by
    udowodnić, że nie jestem wielbłądem.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-16 09:30:49
    Temat: Re: [PIT] Ulga na internet, a adres zameldowania
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 10:27, Vlad The Ripper pisze:
> [...]
    > i potrzeby jeżdżednia do skarbówki czy pisania pism z wyjaśnieniami by

    Przysługuje Ci ulga za internet i kara za brak aktualnego meldunku i
    kara za brak aktualizacji adresu zamieszkania w US.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-02-16 09:54:10
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Przysługuje Ci ulga za internet i kara za brak aktualnego meldunku i kara
    > za brak aktualizacji adresu zamieszkania w US.

    Jaka ta kara, o której wspomniałeś? Bo zastanawoam się, czy gra warta
    świeczki. Choć w sumie mogłem kupić internet na siebie dla kogoś, a faktura
    przychodząca na adres do korespondencji nie jest dowodem zmiany miejsca
    zamieszkania, przynajmniej tak mi się wydaje.
    A co jeśli w chwili obecnej adres z dowodu jest już adresem zamieszkania?

  • 4. Data: 2011-02-16 10:01:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 10:54, Vlad The Ripper pisze:

> [...]
    > przychodząca na adres do korespondencji nie jest dowodem zmiany miejsca
    > zamieszkania, przynajmniej tak mi się wydaje.

    Nie ważne dla kogo kupiłeś internet i gdzie przychodzi faktura. Możesz
    odliczyć internet kupiony na siebie, zainstalowany w swoim miejscu
    zamieszkania.

    Jeśli uda Ci się podczas kontroli udowodnić, że mieszkałeś w miejscu
    instalacji internetu, pomimo braku meldunku i pomimo braku zgłoszenia do
    US na NIP-3, to jest szansa na odliczenie. Tylko że może to być
    pyrrusowe zwycięstwo. IMHO nie warto dla tych marnych 100zł.

    > A co jeśli w chwili obecnej adres z dowodu jest już adresem zamieszkania?

    No to za ten rok internet możesz już odliczać.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-02-16 10:01:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 11:02, Vlad The Ripper pisze:

    > P.S. Zapytam dodatkowo, czy fakt, że oba adresy są na terenie podlegającym
    > pod ten sam Urząd Skarbowy ma znaczenie?

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-02-16 10:02:55
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

  • 7. Data: 2011-02-16 10:42:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/16/2011 3:27 AM, Vlad The Ripper wrote:
> [...]
    > i potrzeby jeżdżednia do skarbówki czy pisania pism z wyjaśnieniami by

    ulga ci przysluguje
    kara za niezgloszenie zmiany tez. :)

  • 8. Data: 2011-02-16 10:44:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/16/2011 3:54 AM, Vlad The Ripper wrote:
    > Jaka ta kara, o której wspomniałeś?

    1000 zl od US za niezlozenie w ciagu 30 dni informacji o zmiany
    jakichkolwiek danych wpisanych na nip-3

    1000 zl od policji za brak aktualnego meldunku.

    przy czym ja bym sie nie przejmował po za pozbieraniem dowodow ze
    faktycznie tam mieszkałeś.

  • 9. Data: 2011-02-16 10:44:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/16/2011 4:02 AM, Vlad The Ripper wrote:
> [...]
    >>
    > P.S. Zapytam dodatkowo, czy fakt, że oba adresy są na terenie podlegającym
    > pod ten sam Urząd Skarbowy ma znaczenie?

    dane są inne, a zmiane danych sie zgłasza.

  • 10. Data: 2011-02-16 18:12:57
    Od: "itam" <k...@g...com.pl>

    > 1000 zl od US za niezlozenie w ciagu 30 dni informacji o zmiany
    > jakichkolwiek danych wpisanych na nip-3

    Ty tak serio?

    Bo jeśli tak, to rzeczywiście jestem kur..a niewolnikiem w tym kraju.