1. Data: 2011-02-16 09:27:29
Temat:[PIT] Ulga na internet, a adres zameldowania
Od:"Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam wątpliwości w sprawie ulgi na Internet.
Sytuacja następująca. Mam w dowodzie inny adres, a Internet miałem
zainstalowany pod innym i pod tym innym adresem mieszkałem przez około roku
i na ten też adres przychodziły faktury na usługę internetową, ale nigdzie
oficjalnie sie nie przemeldowałem ani nie zmieniałem dowodu osobistego i
innych dokumentów. Czy przysługuje mi ulga na Internet w takiej sytuacji i
czy próba skorzystania z ulgi nie spowoduje jakichś problemów w ten materii
i potrzeby jeżdżednia do skarbówki czy pisania pism z wyjaśnieniami by
udowodnić, że nie jestem wielbłądem.

Z góry dziękuję za pomoc.

2. Data: 2011-02-16 09:30:49
Temat:Re: [PIT] Ulga na internet, a adres zameldowania
Od:Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-16 10:27, Vlad The Ripper pisze:
> [...]
> i potrzeby jeżdżednia do skarbówki czy pisania pism z wyjaśnieniami by

Przysługuje Ci ulga za internet i kara za brak aktualnego meldunku i
kara za brak aktualizacji adresu zamieszkania w US.

--
Liwiusz

3. Data: 2011-02-16 09:54:10
Od:"Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przysługuje Ci ulga za internet i kara za brak aktualnego meldunku i kara
> za brak aktualizacji adresu zamieszkania w US.

Jaka ta kara, o której wspomniałeś? Bo zastanawoam się, czy gra warta
świeczki. Choć w sumie mogłem kupić internet na siebie dla kogoś, a faktura
przychodząca na adres do korespondencji nie jest dowodem zmiany miejsca
zamieszkania, przynajmniej tak mi się wydaje.
A co jeśli w chwili obecnej adres z dowodu jest już adresem zamieszkania?

4. Data: 2011-02-16 10:01:34
Od:Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-16 10:54, Vlad The Ripper pisze:

> [...]
> przychodząca na adres do korespondencji nie jest dowodem zmiany miejsca
> zamieszkania, przynajmniej tak mi się wydaje.

Nie ważne dla kogo kupiłeś internet i gdzie przychodzi faktura. Możesz
odliczyć internet kupiony na siebie, zainstalowany w swoim miejscu
zamieszkania.

Jeśli uda Ci się podczas kontroli udowodnić, że mieszkałeś w miejscu
instalacji internetu, pomimo braku meldunku i pomimo braku zgłoszenia do
US na NIP-3, to jest szansa na odliczenie. Tylko że może to być
pyrrusowe zwycięstwo. IMHO nie warto dla tych marnych 100zł.

> A co jeśli w chwili obecnej adres z dowodu jest już adresem zamieszkania?

No to za ten rok internet możesz już odliczać.

--
Liwiusz

5. Data: 2011-02-16 10:01:50
Od:Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-16 11:02, Vlad The Ripper pisze:

> P.S. Zapytam dodatkowo, czy fakt, że oba adresy są na terenie podlegającym
> pod ten sam Urząd Skarbowy ma znaczenie?

Nie.

--
Liwiusz

6. Data: 2011-02-16 10:02:55
Od:"Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2011-02-16 10:42:14
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 2/16/2011 3:27 AM, Vlad The Ripper wrote:
> [...]
> i potrzeby jeżdżednia do skarbówki czy pisania pism z wyjaśnieniami by

ulga ci przysluguje
kara za niezgloszenie zmiany tez. :)

8. Data: 2011-02-16 10:44:02
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 2/16/2011 3:54 AM, Vlad The Ripper wrote:
> Jaka ta kara, o której wspomniałeś?

1000 zl od US za niezlozenie w ciagu 30 dni informacji o zmiany
jakichkolwiek danych wpisanych na nip-3

1000 zl od policji za brak aktualnego meldunku.

przy czym ja bym sie nie przejmował po za pozbieraniem dowodow ze
faktycznie tam mieszkałeś.

9. Data: 2011-02-16 10:44:59
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 2/16/2011 4:02 AM, Vlad The Ripper wrote:
> [...]
>>
> P.S. Zapytam dodatkowo, czy fakt, że oba adresy są na terenie podlegającym
> pod ten sam Urząd Skarbowy ma znaczenie?

dane są inne, a zmiane danych sie zgłasza.

10. Data: 2011-02-16 18:12:57
Od:"itam" <k...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1000 zl od US za niezlozenie w ciagu 30 dni informacji o zmiany
> jakichkolwiek danych wpisanych na nip-3

Ty tak serio?

Bo jeśli tak, to rzeczywiście jestem kur..a niewolnikiem w tym kraju.